یکشنبه ۰۲ دی ۰۳

تفاوت اصلی بین صفحه اصلی و صفحه فرود (یا اینکه چرا صفحات فرود در تبدیل بسیار خوب هستند)

۱ بازديد

در زیر یک صفحه اصلی و یک صفحه فرود را داریم که در کنار هم قرار گرفته اند. ببینید چگونه صفحه اصلی تعداد زیادی پیوند دارد و صفحه فرود فقط یک پیوند دارد ؟ این خیلی معمولی است.

برای مشاوره طراحی سایت در گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید


 

نمودار مقایسه صفحات اصلی و صفحات فرود

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است - شما اساساً می توانید آنها را به جای پیوند "نشت" نامید - صفحه فرود فوق العاده متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد ، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد. این نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را کشف کنند، و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش های آن ارائه می دهد. از اینجا، یک بازدیدکننده می‌تواند به هر جایی برود - برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره.

اما آنها لزوما خرید نمی کنند. و این نکته است.

صفحه فرود برای این مشتری هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می کنند، همه چیز در مورد آن به سختی کار می کند تا این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند . تبدیل ترافیکی که برند در حال حاضر دریافت کرده است، کار بهتری انجام می دهد. این قدرت صفحات فرود است!

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد تفاوت‌های بین صفحات اصلی و صفحات فرود و موقعیت‌هایی که برای آن‌ها مناسب‌تر هستند غوطه‌ور شوید، می‌توانید در اینجا بیشتر بخوانید .

انواع مختلف صفحات فرود چیست؟

بسته به ویژگی‌های کسب‌وکار و اینکه آیا به دنبال سرنخ، ثبت‌نام یا فروش هستید، تغییرات زیادی در آنجا مشاهده خواهید کرد، اما در اینجا انواع اصلی صفحاتی که مشاهده خواهید کرد وجود دارد:

مقایسه صفحات کلیکی و سرنخ

صفحات فرود نسل سرنخ:
که به آنها « صفحات لید ژنرال »، «صفحات جذب سرنخ» یا «صفحات فشرده» نیز می‌گویند ، از یک فرم به عنوان دعوت به عمل استفاده می‌کنند. این فرم تقریباً همیشه داده های سرنخ مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.

بازاریاب‌های B2B و شرکت‌هایی که اقلام با قیمت بالا را می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای تهیه فهرستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آنها گاهی اوقات چیزی رایگان، مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار، در ازای اطلاعات تماس ارائه می دهند. مارک های تجارت الکترونیک همچنین می توانند از این صفحات برای فهرست سازی یا ارائه ارسال رایگان یا معاملات ویژه نیز استفاده کنند.

برخی از نمونه‌های صفحات فرود ژن لید عبارتند از:

  • صفحات فرود کتاب الکترونیکی : اگر منبع آموزشی ارزشمندی را ارائه دهید (مانند یک گزارش تحقیقاتی یا راهنمای نحوه انجام)، مشتریان احتمالی اغلب تمایل دارند اطلاعات تماس خود را بررسی کنند.
  • صفحات فرود وبینار : می توانید یک وبینار رایگان درباره موضوعی که مشتریان شما می خواهند درباره آن بیشتر بیاموزند برگزار کنید (و از یک صفحه فرود برای جمع آوری ثبت نام ها استفاده کنید).

صفحات فرود کلیکی:
اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) استفاده می شود، صفحات کلیک مستقیم برای فروش یا اشتراک پیش می روند. معمولاً، آنها یک دکمه ساده به عنوان تماس برای اقدام دارند که بازدیدکننده را به جریان پرداخت می فرستد (مانند فروشگاه برنامه ) یا یک تراکنش را تکمیل می کند.

صفحات فرود کلیکی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله:

  • صفحات فرود تجارت الکترونیک : با اختصاص یک صفحه کامل برای نمایش ویژگی‌ها، مزایا و تصاویر محصول خود، می‌توانید کاربر را به تصمیم خرید نزدیک‌تر کنید.
  • صفحات فرود ثبت نام : با ثبت نام برای یک آزمایش رایگان یا اشتراک در سرویس شما، کاربران را تشویق کنید تا اولین قدم را در سفر خود بردارند.
  • صفحات فرود فروش : صفحات فرود فروش همه چیز در مورد ترغیب افراد به خرید، پاسخ دادن به سوالات دقیق و برجسته کردن مزایای کلیدی برای تبدیل آنها به آنها است.

چگونه ترافیک را به صفحات فرود خود هدایت کنید

برای اینکه صفحه فرود شما کار کند، باید آن قیف پر از بازدیدکننده را پر کنید. خوشبختانه، شما گزینه های زیادی دارید. بیایید برخی از منابع رایج تر ترافیک به صفحات فرود را بررسی کنیم.

ترافیک جستجوی پولی

بیشتر موتورهای جستجو شامل تبلیغات پولی هستند. وقتی کسی چیزی را جستجو می کند (مثلاً "باشگاه پنیر ماه")، این تبلیغات به وضوح در نتایج جستجو علامت گذاری شده اند - اما نه خیلی واضح - نشان داده می شوند. در اینجا یک مثال معمولی از گوگل آورده شده است:

اسکرین شات از تبلیغات معمولی گوگل

برخلاف سایر نتایج موجود در صفحه، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک توسط بازاریابان تهیه و پرداخت می شود. کسی که کلیک می کند با نسخه جذاب شما (و گاهی اوقات، تصاویر بصری شما) آشنا می شود. و احتمالاً آنها را بر اساس عبارت جستجو، داده‌های جمعیتی یا علائق نشان داده شده توسط سابقه مرور آنها هدف قرار داده‌اید.

مهم این است که وقتی یک تبلیغ ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که لینک بازدیدکننده شما را کجا می‌برد. بله، می توانید انتخاب کنید که آنها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بسیار بهتر است یک صفحه فرود مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهد .

ترافیک اجتماعی پولی

اجرای تبلیغات در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین روشی کلیدی برای هدف قرار دادن افراد و جوامعی است که به‌ویژه به برند شما علاقه‌مند هستند، صرف نظر از اینکه هنوز در بازار هستند یا خیر.

به جای اینکه افرادی که برای «باشگاه پنیر ماه» جستجو کنند، ممکن است برای افرادی که «قدردانی از پنیر» را به لیست علایق خود در نمایه فیس بوک خود اضافه کرده اند، تبلیغ کنید. زیبایی آن این است که می توانید قبل از اینکه مشتریان شروع به جستجوی محصول شما کنند - یا قبل از اینکه آن را بخواهند، با مشتریان ارتباط برقرار کنید!

جدا از ارائه ویژگی های هدف گیری پیشرفته، هر کانال اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال اینستاگرام برای محصولات و برندهای سبک زندگی با جذابیت بصری قوی به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان B2B ترجیح می‌دهند از LinkedIn برای دسترسی به حرفه‌ای‌هایی که در صنایع خاص کار می‌کنند استفاده کنند.

کمپین های ایمیلی

ایمیل به دلیل دسترسی بسیار زیاد (و هزینه کم) در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اغلب به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی مطرح می‌شود . در سال 2022 Statista پیش بینی کرد که 4.3 میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارد که پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2025 به 4.6 میلیارد افزایش یابد. این بیش از نیمی از کره زمین است!

ترکیبی قدرتمند از ایمیل ها و صفحات فرود می تواند هم برای تقویت روابط موجود با مشتریان و هم برای به دست آوردن روابط جدید استفاده شود. پس از ایجاد یک الگوی ایمیل مناسب و لیستی از مخاطبین، ایمیل با دقت ساخته شده شما به شما امکان می دهد خوانندگان را با پیشنهاد خود جذب کنید، در حالی که صفحه فرود جزئیات را پر می کند و بازدیدکنندگان را به سمت دعوت به اقدام هدایت می کند.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به هر بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که از یک منبع بدون پرداخت پول می‌آیند - مانند نیمه پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP). با ایجاد محتوای مفید و قانع کننده در وب سایت یا صفحات فرود خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.

اسکرین شات از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل

با این حال، نامیدن آن "بدون پرداخت" کمی گمراه کننده است. این بدان معنا نیست که زمان و پولی برای رتبه بندی سرمایه گذاری نشده است. (اگر فقط!) یک حوزه کامل از متخصصان اختصاص داده شده است تا از طریق تعادل استراتژی دقیق، دانش فنی و ایجاد محتوای درخشان، تا حد امکان ترافیک ارگانیک را از Google جمع کنند. این به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

آیا کانال دیگری وجود دارد که صفحات فرود در آن کار کنند؟

پوشش هر مورد استفاده ای که دیده ایم غیرممکن است. به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات بومی را در طول پادکست اجرا کنید، یا آزمون‌های تعاملی ایجاد کنید، یا تبلیغات چاپی سنتی را با کدهای QR اجرا کنید. مهم نیست که چگونه بالای قیف خود را پر می کنید، یک صفحه فرود به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

چرا فقط برای افزایش ترافیک من پولی نمی پردازم؟

شما کاملاً می توانید - در واقع، بسیاری از بازاریابان این کار را انجام می دهند. اما این نیز منطقی است که بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل کنید و بهترین بازده را از دلارهای بازاریابی خود دریافت کنید. به نوعی مانند حمل آب در یک سطل نشتی است—شما همیشه می توانید سعی کنید آب بیشتری در سطل بریزید، اما رفع نشتی زندگی شما را بسیار آسان تر می کند (و خشک می کند).

پاسخ به سوالات در حال سوختن صفحه فرود شما

شما سوالاتی دارید، ما پاسخ هایی داریم که به شما کمک می کند تا هر قطره ای از ارزش را از صفحات فرود خود کم کنید و به اهداف خود برسید.

آیا هر صفحه ای می تواند صفحه فرود باشد؟

از نظر فنی حتما به عنوان مثال، این اصطلاح در Google Ads و Analytics به این شکل استفاده می شود. اما همه صفحات مقصد برابر نیستند. در Unbounce (و در بیشتر محافل بازاریابی)، ما از اصطلاح "صفحه فرود" برای توصیف یک صفحه خاص کمپین تنها با یک فراخوان برای اقدام و بدون ناوبری وب سایت استفاده می کنیم.

آیا می توانم یک صفحه فرود بدون وب سایت داشته باشم؟

بله! می‌توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که برای هدف خاصی طراحی شده است (مانند فروش یک محصول یا ایجاد سرنخ)، سپس همه تبلیغات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به صفحه فرود نشان دهید و اجازه دهید کارهای خود را انجام دهد.

ایجاد صفحات فرود یکباره به ویژه برای موقعیت هایی مانند کمپین های کوتاه مدت مفید است، جایی که شما فقط نیاز دارید که صفحه فرود برای مدت زمان محدودی وجود داشته باشد. یا حتی برای آزمایش ایده های جدید کسب و کار یا محصول. امکانات بی حد و حصر است!

پیمایش وحشت: راه حل هایی برای کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت

۲ بازديد

کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت دلیلی است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال تا رسیدن به چهل سالگی موهای سفید دارند. برای مشاوره خدمات سئو سایت در رشت و گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید

شایع‌ترین دلایل کاهش ناگهانی ترافیک عبارتند از: به‌روزرسانی‌های اصلی Google، جریمه‌های دستی، مشکلات ردیابی، مشکلات میزبانی و مسائل فنی کلی. شناسایی علت خاص معمولاً نیازمند تجزیه و تحلیل کامل تجزیه و تحلیل و داده های کنسول جستجو است.

البته، ممکن است ده ها دلیل دیگر وجود داشته باشد که چرا تعداد بازدید از وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یافته است. 

در حالی که ما به رایج ترین مشکلات وب سایت همراه با کاهش ترافیک می پردازیم، مهم است که توجه داشته باشید که مهم ترین مهارت توانایی شما در تحقیق و درک مشکل به تنهایی است. 

هیچ فهرستی تمام پاسخ‌هایی را که برای رسیدگی به هر چیزی که گوگل به شما می‌دهد، نخواهد داشت.

با این حال، در اینجا لیست من از رایج ترین دلایل کاهش ترافیک است که در سال هایی که به عنوان یک سئوکار با آن مواجه شده ام.

  • رایج ترین مشکلات کاهش ناگهانی ترافیک
    • به روز رسانی الگوریتم هسته گوگل
    • جریمه های دستی
    • مسائل پیگیری
    • تغییرات در چیدمان SERP
    • مشکلات خزیدن وب سایت
    • مسائل نمایه سازی
  • چگونه بفهمیم که چرا ترافیک وب سایت کاهش یافته است؟
 

با تلاش کمتر سرنخ های بیشتری بدست آورید.

اگر می خواهید یک جریان ثابت از سرنخ های هدفمند داشته باشید، ما یک فرآیند اثبات شده برای هدایت ترافیک ارگانیک و تبدیل آن به سرنخ های واجد شرایط داریم.

 

سئو همیشه در مورد پیشرفت های تدریجی بوده است. به همین دلیل است که هر تغییر ناگهانی نشانه‌هایی است که چیزی به طور چشمگیری تغییر کرده است، خوب یا بد. 

اگر اینجا هستید، به این دلیل است که اوضاع بدتر شده است. اما نگران نباشید، همانطور که ساعات بی شماری در Stack Overflow به من نشان داده است، مشکل شما منحصر به فرد نیست. شخص دیگری قبلاً با آن روبرو شده است و امیدواریم که آنها راه حلی پیدا کرده باشند. 

به روز رسانی الگوریتم گوگل

به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل به منظور افزایش کیفیت نتایج جستجو (و کوتاه کردن طول عمر بازاریابان دیجیتال) است. 

این به‌روزرسانی‌ها بسیار مهم هستند، قوانین را برای سازندگان محتوا تغییر می‌دهند و اغلب منجر به کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک می‌شوند.

علل احتمالی

Google چندین بار در سال به‌روزرسانی‌های اصلی جدید را ارائه می‌کند . گاهی اوقات، شما حتی ممکن است متوجه آنها نشوید، زیرا آنها همیشه قصد ندارند چشم انداز SERP را به طور کامل بازبینی کنند. 

با این حال، گاهی اوقات، یک به روز رسانی ممکن است شما را غافلگیر کند و استراتژی شما را تغییر دهد.

این مورد برای بسیاری از وب سایت ها با به روز رسانی محتوای مفید اخیر بود . بسیاری از وب‌سایت‌ها شاهد کاهش شدید ترافیک ارگانیک معمول خود بودند که برخی از آنها به 40 تا 50 درصد رسید. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها به ترافیک ارگانیک متکی هستند، چنین تغییرات ناگهانی کاملاً مخرب هستند.

چگونه این را برطرف کنیم

وقتی می‌بینم یک به‌روزرسانی اصلی به وب‌سایتی که من مدیریت می‌کنم وارد شده است، مراحل معمول من در اینجا آمده است:

  1. برای خودم ویسکی بریزم
  2. آرام گریه کن
  3. هر چیزی را که در این زمینه می توانم به صورت آنلاین بخوانم.

هر به‌روزرسانی اصلی منحصربه‌فرد است، بنابراین هیچ راه‌حلی برای همه وجود ندارد. بهترین رویکرد این است که بفهمیم چرا وب سایت آسیب دیده به طور ناگهانی از لیست BFF گوگل خارج شده است.  

با بررسی اسناد رسمی گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی شروع کنید. به هر به روز رسانی اخیر توجه بیشتری داشته باشید. این اطلاعات را در زمینه خاص سایت خود اعمال کنید.

در مرحله بعد، با وبلاگ های سئو پیشرو برای دریافت به روز رسانی مشورت کنید. این به شما کمک می‌کند پیامدهای گسترده‌تری را بسنجید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. سرزمین موتورهای جستجو و ژورنال موتورهای جستجو (سئوسازها با نام‌های جالب و اصلی خیلی خوب نیستند) مکان‌هایی هستند که برای اخبار این صنعت به سراغ من می‌روم.

به طور معمول، مسائل مربوط به کیفیت سایت شما، اعتبار محتوای شما، مرتبط بودن موضوعات و تمیزی پروفایل بک لینک شما است. همراستایی استراتژی سئوی خود با اولویت های به روز شده گوگل بسیار مهم است.

به طور کلی، هر قطره بعد از یک به روز رسانی اصلی نیاز به استراتژی متفاوتی دارد. با این حال، من یک لیست "هولناک" دارم که به آن اشاره می کنم، که چیزی شبیه به این است:

  • بهبود Core Web Vitals: یک سایت سریعتر همیشه بهتر است.
  • افزایش اقتدار: EEAT عامل سئو سایت است و افراد را به غیر معتقد و پیرو واقعی تقسیم می کند. با این حال، نشان دادن تخصص خود یا نویسندگانتان همیشه تفاوت ایجاد می کند، حتی اگر صرفاً به خاطر کاربر باشد.
  • تجزیه و تحلیل صفحات فردی: به یاد داشته باشید، سقوط پس از به روز رسانی یک جریمه نیست. این فقط گوگل است که تنظیمات برگزیده خود را تغییر می دهد. محتوای خود را مطابق با استانداردهای جدید Google تنظیم کنید.

نکته مهم: موفقیت در سئو مستلزم ثبات است. ممکن است بهبودها به نتایج فوری منجر نشوند. هنگامی که Google شما را به گروه نامطلوب بچه‌ها تغییر می‌دهد، یک به‌روزرسانی اصلی جدید Google لازم است تا به آن دسته از بچه‌های جالب بازگردید. آماده باشید و به اصلاح وب سایت خود ادامه دهید. زیرا روز پروم فرا می رسد و شما می خواهید A-game خود را به آن بیاورید.

جریمه های دستی

جریمه دستی گوگل یک اقدام دستی است که حضور شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) کاهش می دهد یا به طور کامل حذف می کند. 

گوگل اینها را فقط برای هر چیزی در اختیار شما قرار نمی دهد. شما باید واقعاً از خط عبور کنید و اصول جستجوی آنها (یا دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت، برای کسانی که مدت زمان بیشتری در آنجا بوده‌اند) را نقض کنید.

علل احتمالی

آیا تا به حال داشته اید:

  • آیا یک سری بک لینک از Fiverr خریداری کرده اید؟
  • یک وب سایت مرده را خزیده اید و محتوای آن را دزدیده اید؟
  • هزاران صفحه جدید با قالب و بدون محتوای اصلی منتشر کردید؟
  • "بهترین خدمات سئو" به عنوان متن سفید در پس زمینه سفید پنهان شده است؟
  • تعدادی از سایت های خود را به یکدیگر پیوند داده اید تا سیستم را امتحان کنید؟
  • آیا اعمال مخرب دیگری از سئوی کلاه سیاه انجام داده اید؟

اگر چنین است، ممکن است حق دریافت جریمه دستی رایگان را داشته باشید! 

اقدامات دستی GSC
من به خدایان اینترنت (خدا… فقط یک خدای اینترنت وجود دارد) دعا می کنم که کنسول جستجوی شما همیشه اینگونه باشد.

بیایید با آن روبرو شویم. اگر یکی از این پیام‌ها را دریافت کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که چه کرده‌اید! اما هی، دستت درد نکنه گوگل هیچ اقتدار اخلاقی ندارد. شما تمام تلاش خود را برای بازی کردن سیستم انجام دادید و شکست خوردید. همه ما اشتباه می کنیم.

«ببخش و بخشیده خواهی شد…»

چگونه این را برطرف کنیم

گوگل ممکن است سختگیر باشد، اما آنها نیز منصف هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید انجام دهید تا به لطف خوب خود بازگردند:

1. به کنسول جستجوی خود بروید و گزارش عملکرد دستی را باز کنید تا ببینید مشکل چیست.

2. شناسایی صفحاتی که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

3. توضیح مختصری درباره مشکل و پیوند «بیشتر بیاموزید» پیدا خواهید کرد . برای تفکیک دقیق و دستورالعمل‌های نحوه رفع آن، روی آن کلیک کنید.

4. اکنون، آستین های خود را بالا بزنید و آن مشکلات را در هر صفحه آسیب دیده برطرف کنید . رفع چند مورد آن را کاهش نمی دهد، و هیچ امتیاز قهوه ای یا بازگشتی جزئی در نتایج جستجو دریافت نمی کنید. آیا بیش از یک اقدام دستی دارید؟ با همه آنها مقابله کنید.

5. مطمئن شوید که گوگل می تواند صفحات شما را بخزد. ورود به سیستم، paywall، robots.txt یا دستورالعمل noindex نباید آنها را مسدود کند. از ابزار بازرسی URL استفاده کنید تا دوباره بررسی کنید که Google می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

6. هنگامی که اصلاحات خود را انجام دادید ، روی «درخواست بررسی» در گزارش کلیک کنید. هنگامی که درخواست تجدید نظر می کنید، مطمئن شوید که:

  • دقیقاً مشکلی را که در سایت خود پیدا کردید بنویسید .
  • توضیح دهید که برای رفع آن چه کردید.
  • نتایج کار سخت خود را نشان دهید .

صبر کلیدی است، زیرا فرآیند بررسی ممکن است کمی طول بکشد. به‌روزرسانی‌ها را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد، بنابراین نیازی به ارسال مجدد درخواستتان نیست. فقط محکم بنشین و دعا کن.

به یاد داشته باشید، گرفتن جریمه دستی پایان دنیا نیست. این یک زنگ خطر برای پاکسازی عملکرد سئو و بازگشت به مسیر درست است.

مسائل پیگیری

ما اغلب نادیده می گیریم که یک وب سایت مانند اکوسیستم کوچک خود عمل می کند و موجودات دیجیتالی مختلف نقش خود را ایفا می کنند. سئوکارها در خلاء کار نمی کنند و افراد با پیشینه های مختلف دائماً به اینجا و آنجا می پردازند. 

وقتی قطره قطره نیست؟ 

ممکن است توسعه دهندگان، ممکن است ویراستاران، ممکن است شما باشید ( هنوز توسعه دهندگان را مقصر بدانید ). اما هر چند وقت یکبار، یک برچسب ردیابی حذف می شود و شما با یک حفره در نمودار خود مانند تصویر بالا باقی می ماند.

علل احتمالی

هر کسی جز تو! این اشکالات اغلب در طول طراحی مجدد سایت، مهاجرت یا به روز رسانی پلت فرم رخ می دهد. اگر از افزونه‌های شخص ثالث برای کد رهگیری خود استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌ها را با دقت دنبال کنید. و اگر کاربر تگ منیجر گوگل هستید، مراقب این به‌روزرسانی‌ها باشید.

همه چیز به این است که وب سایت خود را مرتب نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هر کسی که به آن دسترسی دارد، همه چیز را تمیز نگه می دارد.

چگونه این را برطرف کنیم

خوشبختانه، این مشکل به این معنی نیست که ترافیک شما از بین رفته است. این فقط از دست دادن داده ها و یک گزارش ماهانه ناراحت کننده برای مشتری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد رهگیری را برگردانید و جمع آوری داده ها از سر گرفته می شود. از دست دادن داده های غیرقابل برگشتی خواهید داشت، اما اگر چک های منظم انجام دهید، کوچک و ناچیز خواهد بود.

برای مقابله با این موضوع، بیش از هر چیز دیگری در مورد نظارت هوشیارانه است. برخی از اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:

  • بررسی هفتگی ابزارهای تجزیه و تحلیل شما
  • چک لیست ها پس از هر گونه تغییر باطن مهم
  • استفاده از یک سرور مرحله بندی قبل از هر گونه استقرار جدید

زیر نظر گرفتن همه چیز می تواند به جلوگیری از از دست رفتن قابل توجه داده ها کمک کند و اکوسیستم دیجیتال شما را شکوفا نگه دارد.

تغییرات در SERP Layout

آیا تا به حال فکر کرده اید که طرح SERP گوگل غیرقابل پیش بینی تر از یک گربه روی catnip است؟ دلیلش اینه که هست. 

یک روز، شما به راحتی در بالای صفحه نشسته اید و با نتیجه Featured Snippet خود ترافیک را غارت می کنید، و روز دیگر، با انبوهی از پست های Reddit، ویدیوهای YouTube، و چه کسی می داند چه چیز دیگری، شما را به پایین هل می دهد. مثل این است که گوگل دی جی است و شما با آهنگ های آن می رقصید، با این تفاوت که موسیقی بدون هشدار تغییر می کند.

سایر ویژگی های مهم امنیتی وب سایت

۲ بازديد

 

علاوه بر پنج ویژگی مهم امنیتی وب سایت که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم، ویژگی های امنیتی حیاتی وب سایت دیگری نیز وجود دارد که باید برای افزایش امنیت وب سایت خود از آنها استفاده کنید، مانند:

  • HTTPS: این نشان دهنده یک ارتباط امن و رمزگذاری شده بین وب سایت شما و مرورگر کاربر است و از استراق سمع، دستکاری و جعل داده ها و ارتباطات وب سایت شما جلوگیری می کند. همانطور که قبلا توضیح دادیم HTTPS با نصب یک گواهی SSL در وب سایت شما فعال می شود.
  • به روز رسانی نرم افزار: نرم افزار و افزونه های وب سایت خود را به روز و اصلاح شده نگه دارید و از آسیب پذیری ها و سوء استفاده هایی که می توانند امنیت و عملکرد وب سایت شما را به خطر بیندازند، جلوگیری کنید. شما باید نرم افزار و افزونه های وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید و هر گونه نرم افزار و افزونه استفاده نشده یا قدیمی را از وب سایت خود حذف کنید.
  • پشتیبان‌گیری منظم: با این کار کپی‌هایی از فایل‌ها و پایگاه‌های داده وب‌سایت شما ایجاد و ذخیره می‌شود و به شما امکان می‌دهد در صورت از دست رفتن داده یا خرابی، داده‌های وب‌سایت خود را بازیابی کنید. قبلا در مورد نحوه پیاده سازی یک سیستم پشتیبان برای وب سایت خود صحبت کردیم.
  • رمزهای عبور قوی: از رمزهای عبور طولانی، پیچیده و منحصر به فرد استفاده کنید و از حساب های کاربری و داده های وب سایت خود در برابر سرقت هویت، سرقت حساب و نشت داده ها محافظت کنید. قبلا در مورد نحوه استفاده از رمزهای عبور قوی برای احراز هویت کاربر وب سایت خود صحبت کردیم.

نتیجه گیری

در این مقاله، پنج ویژگی مهم امنیتی وب‌سایت را که هر صاحب وب‌سایت باید بداند و اجرا کند تا از وب‌سایت خود و کاربران آن در برابر تهدیدات سایبری محافظت کند، بحث کردیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • گواهی SSL، که داده های منتقل شده بین وب سایت شما و مرورگر کاربر را رمزگذاری می کند
  • فایروال، که ترافیک و درخواست های ناخواسته را از رسیدن به وب سایت شما فیلتر و مسدود می کند
  • اسکنر بدافزار، که بدافزار را از وب سایت شما شناسایی و حذف می کند
  • سیستم پشتیبان گیری، که کپی هایی از فایل ها و پایگاه داده های وب سایت شما را ایجاد و ذخیره می کند
  • احراز هویت کاربر، که هویت و حقوق دسترسی کاربران و مدیران وب سایت را تأیید می کند

امنیت وب سایت برای هر کسب و کار آنلاین ضروری است، زیرا می تواند بر شهرت، درآمد و اعتماد مشتری شما تأثیر بگذارد. یک وب سایت در معرض خطر می تواند منجر به از دست دادن داده ها، سرقت هویت، کلاهبرداری، مسئولیت قانونی و آسیب به تصویر برند شما شود. بنابراین، پیاده سازی ویژگی های امنیتی موثر وب سایت که می تواند از وب سایت شما و کاربران آن در برابر عوامل مخرب محافظت کند، بسیار مهم است.

چگونه بک لینک های خوب به دست آوریم: راهنمای گام به گام

۲ بازديد

این را تصور کنید: سال 2011 است. همه دارند آهنگ "Rolling in the Deep" ادل را می خوانند و در مورد عروسی سلطنتی آینده در Tumblr صحبت می کنند.

اما در جای دیگری از اینترنت، برخی از شرکت‌ها در حال یافتن استراتژی‌های خود برای رسیدن به بالای نتایج جستجو هستند که دقیقاً جواب نمی‌دهد.

از آنجا که حتی در سال 2011 - ما در اینجا آیفون 4 روز را صحبت می کنیم - گوگل مارک هایی مانند JCPenney را به دلیل تکنیک های غیراخلاقی لینک سازی جریمه می کرد. اما این شرکت دقیقاً چه کار می کرد؟

بر اساس این مقاله که اکنون باستانی از نیویورک تایمز منتشر شده است، ظاهراً JCPenney برای داشتن هزاران پیوندی که از سراسر وب به وب‌سایت خود هدایت می‌شوند، پول پرداخت کرده است. و برای مدتی کار کرد.

جستجو برای "شلوار جین تنگ" یا حتی "مبلمان" جستجوگران را برای ماه ها به وب سایت JCPenney هدایت می کند. اما سپس گوگل تصمیم گرفت که این برند از مرزهای غیراخلاقی بهینه سازی موتور جستجوی کلاه سیاه (SEO) عبور کرده است و به آن یک بازه زمانی 90 روزه داد که عملاً آن را برای ماه ها از نتایج جستجو پاک کرد.

مبارزات پیوند بیلدینگ سابقه ای طولانی برای همه اندازه های کسب و کار دارد. اما اگر شرکت‌های چند میلیارد دلاری با بازی SEO خود مشکل دارند، مارک‌ها و وب‌سایت‌های کوچک‌تر چه کاری باید انجام دهند؟

یادگیری نحوه بدست آوردن بک لینک خوب یک فرآیند ظریف و همیشه در حال تغییر است. این یک استراتژی بلندمدت با ارزش است، اما به کار سختی نیز نیاز دارد.

در این راهنمای گام به گام، به این می پردازیم که بک لینک ها چیستند، چگونه در موفقیت سئوی شما نقش دارند و چگونه می توان بک لینک های خوبی را بدون ایجاد مشکل در موتورهای جستجو دریافت کرد.

بک لینک کامل خود را تصور کنید. احتمالاً از وب‌سایتی می‌آید که قبلاً با آن آشنا هستید و در حوزه تخصصی شما فعالیت می‌کند.

همچنین منبعی خواهد بود که شما به آن احترام می گذارید. و راستش را بخواهید، حتی ممکن است کمی به موفقیت این وب سایت بک لینک ایده آل حسادت کنید.

همه اینها را با هم اضافه کنید و دستور یک بک لینک با کیفیت بالا را خواهید داشت. دارای اعتبار دامنه خوبی است، محتوای مرتبط با شما را منتشر می کند و منبعی است که از ارتباط با آن احساس افتخار می کنید.

برای اینکه بفهمید چگونه می توانید بک لینک های خوب به دست آورید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی آنها را خوب می کند. بیایید عناصر تشکیل دهنده یک پیوند با کیفیت را تجزیه کنیم.

وب سایت مرتبط است

بک لینک های وب سایت های تصادفی شانس کمتری برای مرتبط بودن با محتوای شما دارند.

به عنوان مثال، اگر وبلاگی را راه اندازی می کنید که در مورد بهترین موتورسیکلت ها بحث می کند، یک بک لینک از یک وبلاگ کلاه ایمنی موتورسیکلت بسیار مرتبط تر از یک بک لینک از یک وب سایت بیوشیمی است. اگر منبع پیوند کمی تصادفی باشد، ممکن است موتورهای جستجو و خوانندگان را سردرگم کند. علاوه بر این، یک وب‌سایت مرتبط ممکن است پیوند شما را در یک صفحه منبع قرار دهد، که فهرستی از لینک‌ها و منابع مفید است که به شما کمک می‌کند بک لینک‌های ارزشمند را ایمن کنید.

منبع معتبر است

شما همچنین می خواهید بک لینک های شما معتبر باشند. این بدان معنی است که آنها از یک منبع قابل اعتماد می آیند، که برای هر جایگاه متفاوت به نظر می رسد.

به عنوان مثال، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) برای اطلاعات پزشکی قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، اما ممکن است معتبرترین وب سایت برای اطلاعات آب و هوا نباشد. شما می خواهید اعتبار موضوعی منبع را برای زمینه خاصی که پوشش می دهید در نظر بگیرید.

به طور کلی، شما باید از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google ، به ویژه دستورالعمل‌های بخش EEAT پیروی کنید .

EEAT مخفف:

  • E تجربه

  • تخصص

  • یک مرجع

  • T زنگ زدگی

این دستورالعمل ها به گوگل کمک می کند تا کیفیت یک وب سایت را ارزیابی کند. در پایین ترین قسمت، شما وب سایت هایی با کمترین کیفیت دارید. اینها اغلب مملو از اطلاعات نادرست یا اطلاعات مضر هستند و عملکرد خوبی ندارند. اگر به اندازه کافی بد باشند، حتی ممکن است از فهرست خارج شوند.

منابع معتبر شامل وبلاگ‌هایی با محتوایی است که مخاطبان شما مفید می‌دانند، وب‌سایت‌هایی که مخاطبان شما با آن‌ها آشنا هستند و منابع معتبر با دامنه بالا. بررسی کنید که این وب‌سایت‌ها نیز ترافیک منظمی داشته باشند.

به طور کلی، وب سایت های با کیفیت بالا فقط محتوای تصادفی منتشر نمی کنند. آنها تمرکز موضوعی باریکی دارند و ارزش درون موضوعی را برای خواننده هدف ارائه می دهند.

برای ایمن سازی بک لینک ها از منابع معتبر با مالک سایت تماس بگیرید.

این وب سایت بهترین شیوه های پیوند را دنبال می کند

یک بک لینک باید از یک منبع معتبر و مرتبط باشد، اما شما می خواهید که لینک از بهترین شیوه های سئو نیز پیروی کند.

در حالت ایده‌آل، شما از قبل از متن لنگر مرتبط با متن در پیوندهای داخلی خود استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، از «اینجا کلیک کنید» استفاده نمی‌کنید)، و می‌خواهید هنگام دریافت بک لینک نیز همین رویکرد را داشته باشید. پیروی از بهترین شیوه های سئو برای استراتژی های موثر لینک سازی بسیار مهم است.

وب سایت قابلیت اعتماد را نشان می دهد

سعی کنید از ابزار Link Explorer Moz برای بررسی کیفیت وب سایت هایی که به کل دامنه لینک می شوند استفاده کنید . یک امتیاز اسپم خواهید دید که کیفیت کلی وب سایت را نشان می دهد.

به گفته موز، به طور کلی، انتخاب وب سایت هایی با امتیاز هرزنامه 30٪ یا کمتر ایده خوبی است. این وب سایت ها احتمالاً برای خوانندگان خود ارزش افزوده ای دارند.

همچنین می‌توانید از ابزاری مانند Ahrefs URL Rating (UR ) برای بررسی کیفیت وب‌سایت‌هایی که به یک URL خاص پیوند می‌دهند، استفاده کنید. وب سایت ها از 1 تا 100 رتبه بندی می شوند و عموماً از رتبه پیج گوگل پیروی می کنند، بنابراین یک UR بالاتر معمولاً با وب سایت های معتبرتر مطابقت دارد.

  • ایجاد پیوند با استفاده از مطالعات و تحقیقات اصلی

  • به دنبال ذکر نام تجاری باشید

  • لینک بیلدینگ شکسته

  • به رقابت نگاه کن

  • وبلاگ مهمان استراتژیک

  • پیوند مجدد در نوع

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

  • به خبرنگاران

  • پادکست مهمان


 

محتوای با کیفیت بسازید

محتوای خوبی ایجاد کنید که به طور طبیعی لینک ها را جذب کند. این به صفحات وب شما نیز محدود نمی شود. از تصاویر بصری مانند اینفوگرافیک ها یا دانلودها نیز برای کمک به ساخت بک لینک استفاده کنید. همانطور که راس هاجنز استراتژی لینک سازی Siege Media را توضیح می دهد:


 

برای مشاهده نتایج این مفهوم در عمل، این مطالعه موردی را در ساخت بک لینک انجام دهید. هنگام تلاش برای یافتن چگونگی دریافت بک لینک های با کیفیت بالا، WordStream یک اینفوگرافیک چشم نواز برای برجسته کردن مشکلاتی که گوگل با آن مواجه شده بود ایجاد کرد. این تصویر به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و در نهایت این شرکت را به یک بک لینک از CNN تبدیل کرد.

به دنبال ذکر نام تجاری باشید

مراقب فرصت های ذکر نام تجاری باشید. از وب‌سایت‌هایی که از شما نام می‌برند بخواهید پیوندی اضافه کنند یا از وب‌سایت‌های مربوطه به آنها اشاره کنند.

این تاکتیک مخصوصاً برای برندهای معتبری که ممکن است نام‌های نامرتبط نامرتبط زیادی در اطراف خود داشته باشند ارزش دنبال کردن دارد. نکته کلیدی این است که نام های تجاری نامرتبط را هدف قرار دهید که با معیارهای خاصی مطابقت دارند.

فرض کنید وب سایتی پیدا کرده اید که مقاله ای در مورد بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارد. اگر شرکت شما یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی ارائه می دهد ، اما شما در آن لیست نیستید، ممکن است بخواهید تماس بگیرید و در مورد گنجاندن ابزار خود در مقاله بپرسید. ممکن است مقاله به دلیل تجدید محتوا باشد، بنابراین افزودن پیوند شما می تواند برای وب سایت دیگر نیز مفید باشد.

روش مشابه دیگر این است که به دنبال پیوندهای شکسته بروید . اگر وب‌سایتی با پیوند خارجی خراب پیدا کردید، با مالک تماس بگیرید تا پیوند شکسته را با گزینه مربوطه خود جایگزین کنید.

آنها می خواهند پیوند شکسته را جایگزین کنند، و اگر پیوند شما به موضوع مرتبط باشد، می تواند راه حلی آسان برای آنها باشد. شما می توانید از ابزاری مانند Siteliner برای جستجوی سریع دامنه برای پیوندهای شکسته استفاده کنید.

اگر بتوانید پیوند خاصی را در یک پست پیدا کنید و آن را در اختیار صاحب وب سایت قرار دهید، بهترین کار را دارد. اگر بیشتر کار را با فکر کردن در بیشتر مراحل برای آنها انجام دهید، آنها ممکن است احساس قدردانی کنند و آماده باشند تا پیوند مرده را با شما عوض کنند.

به رقابت نگاه کن

وقتی در حال کار بر روی یک استراتژی برای چگونگی به دست آوردن بک لینک های خوب هستید، در مورد بک لینک های رقبا برای منابع بالقوه برای همکاری تحقیق کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما از چه تاکتیک هایی استفاده می کنند تا بتوانید آنها را تکرار کنید و آنها را بهبود ببخشید.

شما همچنین می توانید به صورت عمودی نگاه کنید و محتوای خود را در بازار عمودی خود تبلیغ کنید. این صنعت باریک ممکن است مشتریان زیادی نداشته باشد، بلکه به یک پایگاه مشتری بسیار خاص پاسخ می دهد. این ممکن است شامل برخی از برنامه های نرم افزاری یا برنامه هایی با جذابیت محدود باشد.

در حالی که شما همیشه برای مخاطبان گسترده ای جذاب نخواهید بود، مخاطبان هدف خاص شما ممکن است بسیار پرشور باشند.

در حین تجزیه و تحلیل رقبا در جایگاه خود، ممکن است دایرکتوری های آنلاینی را پیدا کنید که ارزش هدف گذاری دارند. این به ویژه برای مشاغل محلی مفید است، بنابراین به دایرکتوری هایی که به رقبای شما پیوند می دهند توجه کنید.

علاوه بر این، رقبا ممکن است از صفحات منبع بک لینک دریافت کنند. شما می توانید همین کار را با یافتن صفحات منابعی که "منابع مفید" یا "منابع مفید" را فهرست می کنند و تماس با صاحبان سایت برای درج سایت خود انجام دهید.

وبلاگ مهمان استراتژیک

طبق نظرسنجی uSERP، این سومین راه محبوب برای ساخت بک لینک در سال 2022 بود. 12 درصد از کارشناسان سئو از این تکنیک استفاده کردند، در حالی که 16 درصد روابط عمومی دیجیتال و 13 درصد بر بازاریابی محتوا تمرکز داشتند.

وقتی تصمیم می‌گیرید برای چه کسی بنویسید، به دنبال وب‌سایتی بگردید که با جایگاه شما همپوشانی داشته باشد – و خوانندگانی مشابه خودتان داشته باشد. هنگامی که منبع خوبی را شناسایی کردید، تماس بگیرید.

اگر وب سایت یک وبلاگ قوی دارد، ممکن است یک پست اختصاصی در مورد نحوه نوشتن برای آن داشته باشد. از استانداردهای آن پیروی کنید و مطمئن شوید که وب سایت قبلاً مقاله ای را که می خواهید ارائه دهید ارائه نکرده است. برخی از وب‌سایت‌ها به تنهایی یک طرح را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند پیش‌نویس تکمیل‌شده را ببینند..برای مشاوره سئو سایت  در رامسر اینجا کلیک کنید

شما می توانید با جستجوی ساده در گوگل یا استفاده از ابزاری مانند Ahrefs ، وبلاگ هایی برای نوشتن پیدا کنید . برای یافتن وب‌سایت‌های مرتبطی که ممکن است پست‌های مهمان را بپذیرند ، یک کلمه کلیدی از جایگاه خود وارد کنید و نتایج را بر اساس عنوان صفحه فیلتر کنید. سپس خواهید دید که کدام وب سایت ها موضوعات مشابهی را در صنعت شما منتشر می کنند.

می‌توانید این وب‌سایت‌ها را بر اساس رتبه‌بندی ترافیک و دامنه فیلتر کنید تا فهرست خود را محدود کنید.