پیمایش وحشت: راه حل هایی برای کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت

۲ بازديد

کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت دلیلی است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال تا رسیدن به چهل سالگی موهای سفید دارند. برای مشاوره خدمات سئو سایت در رشت و گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید

شایع‌ترین دلایل کاهش ناگهانی ترافیک عبارتند از: به‌روزرسانی‌های اصلی Google، جریمه‌های دستی، مشکلات ردیابی، مشکلات میزبانی و مسائل فنی کلی. شناسایی علت خاص معمولاً نیازمند تجزیه و تحلیل کامل تجزیه و تحلیل و داده های کنسول جستجو است.

البته، ممکن است ده ها دلیل دیگر وجود داشته باشد که چرا تعداد بازدید از وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یافته است. 

در حالی که ما به رایج ترین مشکلات وب سایت همراه با کاهش ترافیک می پردازیم، مهم است که توجه داشته باشید که مهم ترین مهارت توانایی شما در تحقیق و درک مشکل به تنهایی است. 

هیچ فهرستی تمام پاسخ‌هایی را که برای رسیدگی به هر چیزی که گوگل به شما می‌دهد، نخواهد داشت.

با این حال، در اینجا لیست من از رایج ترین دلایل کاهش ترافیک است که در سال هایی که به عنوان یک سئوکار با آن مواجه شده ام.

  • رایج ترین مشکلات کاهش ناگهانی ترافیک
    • به روز رسانی الگوریتم هسته گوگل
    • جریمه های دستی
    • مسائل پیگیری
    • تغییرات در چیدمان SERP
    • مشکلات خزیدن وب سایت
    • مسائل نمایه سازی
  • چگونه بفهمیم که چرا ترافیک وب سایت کاهش یافته است؟
 

با تلاش کمتر سرنخ های بیشتری بدست آورید.

اگر می خواهید یک جریان ثابت از سرنخ های هدفمند داشته باشید، ما یک فرآیند اثبات شده برای هدایت ترافیک ارگانیک و تبدیل آن به سرنخ های واجد شرایط داریم.

 

سئو همیشه در مورد پیشرفت های تدریجی بوده است. به همین دلیل است که هر تغییر ناگهانی نشانه‌هایی است که چیزی به طور چشمگیری تغییر کرده است، خوب یا بد. 

اگر اینجا هستید، به این دلیل است که اوضاع بدتر شده است. اما نگران نباشید، همانطور که ساعات بی شماری در Stack Overflow به من نشان داده است، مشکل شما منحصر به فرد نیست. شخص دیگری قبلاً با آن روبرو شده است و امیدواریم که آنها راه حلی پیدا کرده باشند. 

به روز رسانی الگوریتم گوگل

به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل به منظور افزایش کیفیت نتایج جستجو (و کوتاه کردن طول عمر بازاریابان دیجیتال) است. 

این به‌روزرسانی‌ها بسیار مهم هستند، قوانین را برای سازندگان محتوا تغییر می‌دهند و اغلب منجر به کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک می‌شوند.

علل احتمالی

Google چندین بار در سال به‌روزرسانی‌های اصلی جدید را ارائه می‌کند . گاهی اوقات، شما حتی ممکن است متوجه آنها نشوید، زیرا آنها همیشه قصد ندارند چشم انداز SERP را به طور کامل بازبینی کنند. 

با این حال، گاهی اوقات، یک به روز رسانی ممکن است شما را غافلگیر کند و استراتژی شما را تغییر دهد.

این مورد برای بسیاری از وب سایت ها با به روز رسانی محتوای مفید اخیر بود . بسیاری از وب‌سایت‌ها شاهد کاهش شدید ترافیک ارگانیک معمول خود بودند که برخی از آنها به 40 تا 50 درصد رسید. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها به ترافیک ارگانیک متکی هستند، چنین تغییرات ناگهانی کاملاً مخرب هستند.

چگونه این را برطرف کنیم

وقتی می‌بینم یک به‌روزرسانی اصلی به وب‌سایتی که من مدیریت می‌کنم وارد شده است، مراحل معمول من در اینجا آمده است:

  1. برای خودم ویسکی بریزم
  2. آرام گریه کن
  3. هر چیزی را که در این زمینه می توانم به صورت آنلاین بخوانم.

هر به‌روزرسانی اصلی منحصربه‌فرد است، بنابراین هیچ راه‌حلی برای همه وجود ندارد. بهترین رویکرد این است که بفهمیم چرا وب سایت آسیب دیده به طور ناگهانی از لیست BFF گوگل خارج شده است.  

با بررسی اسناد رسمی گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی شروع کنید. به هر به روز رسانی اخیر توجه بیشتری داشته باشید. این اطلاعات را در زمینه خاص سایت خود اعمال کنید.

در مرحله بعد، با وبلاگ های سئو پیشرو برای دریافت به روز رسانی مشورت کنید. این به شما کمک می‌کند پیامدهای گسترده‌تری را بسنجید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. سرزمین موتورهای جستجو و ژورنال موتورهای جستجو (سئوسازها با نام‌های جالب و اصلی خیلی خوب نیستند) مکان‌هایی هستند که برای اخبار این صنعت به سراغ من می‌روم.

به طور معمول، مسائل مربوط به کیفیت سایت شما، اعتبار محتوای شما، مرتبط بودن موضوعات و تمیزی پروفایل بک لینک شما است. همراستایی استراتژی سئوی خود با اولویت های به روز شده گوگل بسیار مهم است.

به طور کلی، هر قطره بعد از یک به روز رسانی اصلی نیاز به استراتژی متفاوتی دارد. با این حال، من یک لیست "هولناک" دارم که به آن اشاره می کنم، که چیزی شبیه به این است:

  • بهبود Core Web Vitals: یک سایت سریعتر همیشه بهتر است.
  • افزایش اقتدار: EEAT عامل سئو سایت است و افراد را به غیر معتقد و پیرو واقعی تقسیم می کند. با این حال، نشان دادن تخصص خود یا نویسندگانتان همیشه تفاوت ایجاد می کند، حتی اگر صرفاً به خاطر کاربر باشد.
  • تجزیه و تحلیل صفحات فردی: به یاد داشته باشید، سقوط پس از به روز رسانی یک جریمه نیست. این فقط گوگل است که تنظیمات برگزیده خود را تغییر می دهد. محتوای خود را مطابق با استانداردهای جدید Google تنظیم کنید.

نکته مهم: موفقیت در سئو مستلزم ثبات است. ممکن است بهبودها به نتایج فوری منجر نشوند. هنگامی که Google شما را به گروه نامطلوب بچه‌ها تغییر می‌دهد، یک به‌روزرسانی اصلی جدید Google لازم است تا به آن دسته از بچه‌های جالب بازگردید. آماده باشید و به اصلاح وب سایت خود ادامه دهید. زیرا روز پروم فرا می رسد و شما می خواهید A-game خود را به آن بیاورید.

جریمه های دستی

جریمه دستی گوگل یک اقدام دستی است که حضور شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) کاهش می دهد یا به طور کامل حذف می کند. 

گوگل اینها را فقط برای هر چیزی در اختیار شما قرار نمی دهد. شما باید واقعاً از خط عبور کنید و اصول جستجوی آنها (یا دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت، برای کسانی که مدت زمان بیشتری در آنجا بوده‌اند) را نقض کنید.

علل احتمالی

آیا تا به حال داشته اید:

  • آیا یک سری بک لینک از Fiverr خریداری کرده اید؟
  • یک وب سایت مرده را خزیده اید و محتوای آن را دزدیده اید؟
  • هزاران صفحه جدید با قالب و بدون محتوای اصلی منتشر کردید؟
  • "بهترین خدمات سئو" به عنوان متن سفید در پس زمینه سفید پنهان شده است؟
  • تعدادی از سایت های خود را به یکدیگر پیوند داده اید تا سیستم را امتحان کنید؟
  • آیا اعمال مخرب دیگری از سئوی کلاه سیاه انجام داده اید؟

اگر چنین است، ممکن است حق دریافت جریمه دستی رایگان را داشته باشید! 

اقدامات دستی GSC
من به خدایان اینترنت (خدا… فقط یک خدای اینترنت وجود دارد) دعا می کنم که کنسول جستجوی شما همیشه اینگونه باشد.

بیایید با آن روبرو شویم. اگر یکی از این پیام‌ها را دریافت کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که چه کرده‌اید! اما هی، دستت درد نکنه گوگل هیچ اقتدار اخلاقی ندارد. شما تمام تلاش خود را برای بازی کردن سیستم انجام دادید و شکست خوردید. همه ما اشتباه می کنیم.

«ببخش و بخشیده خواهی شد…»

چگونه این را برطرف کنیم

گوگل ممکن است سختگیر باشد، اما آنها نیز منصف هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید انجام دهید تا به لطف خوب خود بازگردند:

1. به کنسول جستجوی خود بروید و گزارش عملکرد دستی را باز کنید تا ببینید مشکل چیست.

2. شناسایی صفحاتی که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

3. توضیح مختصری درباره مشکل و پیوند «بیشتر بیاموزید» پیدا خواهید کرد . برای تفکیک دقیق و دستورالعمل‌های نحوه رفع آن، روی آن کلیک کنید.

4. اکنون، آستین های خود را بالا بزنید و آن مشکلات را در هر صفحه آسیب دیده برطرف کنید . رفع چند مورد آن را کاهش نمی دهد، و هیچ امتیاز قهوه ای یا بازگشتی جزئی در نتایج جستجو دریافت نمی کنید. آیا بیش از یک اقدام دستی دارید؟ با همه آنها مقابله کنید.

5. مطمئن شوید که گوگل می تواند صفحات شما را بخزد. ورود به سیستم، paywall، robots.txt یا دستورالعمل noindex نباید آنها را مسدود کند. از ابزار بازرسی URL استفاده کنید تا دوباره بررسی کنید که Google می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

6. هنگامی که اصلاحات خود را انجام دادید ، روی «درخواست بررسی» در گزارش کلیک کنید. هنگامی که درخواست تجدید نظر می کنید، مطمئن شوید که:

  • دقیقاً مشکلی را که در سایت خود پیدا کردید بنویسید .
  • توضیح دهید که برای رفع آن چه کردید.
  • نتایج کار سخت خود را نشان دهید .

صبر کلیدی است، زیرا فرآیند بررسی ممکن است کمی طول بکشد. به‌روزرسانی‌ها را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد، بنابراین نیازی به ارسال مجدد درخواستتان نیست. فقط محکم بنشین و دعا کن.

به یاد داشته باشید، گرفتن جریمه دستی پایان دنیا نیست. این یک زنگ خطر برای پاکسازی عملکرد سئو و بازگشت به مسیر درست است.

مسائل پیگیری

ما اغلب نادیده می گیریم که یک وب سایت مانند اکوسیستم کوچک خود عمل می کند و موجودات دیجیتالی مختلف نقش خود را ایفا می کنند. سئوکارها در خلاء کار نمی کنند و افراد با پیشینه های مختلف دائماً به اینجا و آنجا می پردازند. 

وقتی قطره قطره نیست؟ 

ممکن است توسعه دهندگان، ممکن است ویراستاران، ممکن است شما باشید ( هنوز توسعه دهندگان را مقصر بدانید ). اما هر چند وقت یکبار، یک برچسب ردیابی حذف می شود و شما با یک حفره در نمودار خود مانند تصویر بالا باقی می ماند.

علل احتمالی

هر کسی جز تو! این اشکالات اغلب در طول طراحی مجدد سایت، مهاجرت یا به روز رسانی پلت فرم رخ می دهد. اگر از افزونه‌های شخص ثالث برای کد رهگیری خود استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌ها را با دقت دنبال کنید. و اگر کاربر تگ منیجر گوگل هستید، مراقب این به‌روزرسانی‌ها باشید.

همه چیز به این است که وب سایت خود را مرتب نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هر کسی که به آن دسترسی دارد، همه چیز را تمیز نگه می دارد.

چگونه این را برطرف کنیم

خوشبختانه، این مشکل به این معنی نیست که ترافیک شما از بین رفته است. این فقط از دست دادن داده ها و یک گزارش ماهانه ناراحت کننده برای مشتری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد رهگیری را برگردانید و جمع آوری داده ها از سر گرفته می شود. از دست دادن داده های غیرقابل برگشتی خواهید داشت، اما اگر چک های منظم انجام دهید، کوچک و ناچیز خواهد بود.

برای مقابله با این موضوع، بیش از هر چیز دیگری در مورد نظارت هوشیارانه است. برخی از اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:

  • بررسی هفتگی ابزارهای تجزیه و تحلیل شما
  • چک لیست ها پس از هر گونه تغییر باطن مهم
  • استفاده از یک سرور مرحله بندی قبل از هر گونه استقرار جدید

زیر نظر گرفتن همه چیز می تواند به جلوگیری از از دست رفتن قابل توجه داده ها کمک کند و اکوسیستم دیجیتال شما را شکوفا نگه دارد.

تغییرات در SERP Layout

آیا تا به حال فکر کرده اید که طرح SERP گوگل غیرقابل پیش بینی تر از یک گربه روی catnip است؟ دلیلش اینه که هست. 

یک روز، شما به راحتی در بالای صفحه نشسته اید و با نتیجه Featured Snippet خود ترافیک را غارت می کنید، و روز دیگر، با انبوهی از پست های Reddit، ویدیوهای YouTube، و چه کسی می داند چه چیز دیگری، شما را به پایین هل می دهد. مثل این است که گوگل دی جی است و شما با آهنگ های آن می رقصید، با این تفاوت که موسیقی بدون هشدار تغییر می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.