یکشنبه ۱۶ دی ۰۳

چگونه ویدیوها می توانند سئوی درون صفحه شما را بهبود بخشند

۰ بازديد

ویدئو به سلاحی نه چندان محرمانه در نبرد جاری برای SERP های صفحه یک تبدیل شده است. ویدئوها نه تنها می توانند به بهینه سازی روی صفحه کمک کنند، بلکه می توانند به رتبه بندی و نرخ کلیک نیز کمک کنند.

96 درصد از بازاریابان ویدیو را «بخش مهم» استراتژی خود می دانند و 92 درصد می گویند که منجر به بازگشت سرمایه مثبت می شود. بنابراین چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد ویدیو وجود دارد!

در این پست وبلاگ، در مورد چگونگی استفاده از ویدیوها برای افزایش شانس خود برای ظاهر شدن در SERP بحث خواهیم کرد. ما همچنین فهرستی از ابزارهای مفید برای ایجاد و بهینه سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو ارائه خواهیم کرد.

نقش بهینه سازی ویدئو در سئو

بهینه‌سازی ویدیو در سئو شامل تکنیک‌هایی است که برای مشاهده بیشتر محتوا و یافتن آسان‌تر محتوا در موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

راه های زیادی وجود دارد که ویدیو می تواند بهینه سازی صفحه را افزایش دهد. این موارد شامل موارد زیر است:

  • تعامل بازدیدکنندگان را در وب سایت خود افزایش دهید. تحقیقات نشان می دهد که 73 درصد از مردم ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن محتوای نوشته شده تماشا کنند. بنابراین، افزودن ویدیو می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه باشد. اگر ویدیوهای جذاب و باکیفیتی در سایت خود داشته باشید، بازدیدکنندگان شما احتمالاً برای مدت طولانی تری در اطراف خود باقی خواهند ماند.
  • نرخ کلیک خود را بهبود بخشید. نرخ کلیک نشان دهنده نسبت افرادی است که پس از یافتن وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو، از آن بازدید می کنند. افزودن ویدیو به وب سایت شما می تواند به افزایش نرخ کلیک شما کمک کند زیرا مردم بیشتر از نتایج متنی روی ویدیوها کلیک می کنند.
  • نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. نرخ تبدیل تعداد افرادی را که پس از بازدید از وب سایت شما اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند اندازه گیری می کند. ویدئوها همچنین می‌توانند راهی فوق‌العاده برای نمایش محصولات یا خدمات شما باشند. اجازه دادن به مشتریان بالقوه برای دیدن پیشنهادات شما در حال استفاده می تواند به افزایش علاقه و فروش کمک کند.

بازاریابی ویدئویی سئو دارای سه مرحله اصلی است:

  1. ایجاد ویدیو
  2. بهینه سازی محتوا
  3. تجزیه و تحلیل نتایج

بیایید به هر مرحله نگاه کنیم و مزایای هر یک را ببینیم

مرحله 1. ایجاد ویدیو برای وب سایت شما

ابتدا، بیایید به ویدیوهایی که می‌توانید برای بهبود بهینه‌سازی روی صفحه خود ایجاد کنید، نگاه کنیم. شما باید یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موثر برای وب سایت خود طراحی کنید تا ROI بهتری داشته باشید.

ویدئوهای محصول

ویدیوهای محصول محصولات شما را در حال استفاده به نمایش می گذارد و ویژگی ها و مزایای آنها را برجسته می کند. آنها یک راه ایده آل برای یک وب سایت تجارت الکترونیک برای افزایش علاقه و فروش هستند. هنگام ایجاد ویدیوی محصول، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که ویدیوی شما واضح و با کیفیت است
  • محصولات در حال استفاده را نشان دهید تا به مخاطب هدف درک واضح تری از تجربه بالقوه آنها ارائه دهید
  • از یک تولید کننده صدای AI برای روایت استفاده کنید تا دید کلی تری از محصول و ویژگی های آن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار متن به گفتار برای تولید صداهای طبیعی استفاده کنید.

Slack در ارائه پیام رسان خود کار چشمگیری انجام داده است:

سریعتر وارد بازار شوید | مرکز دیجیتال برای بازاریابی | سستی

ویدیوهای توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده معمولاً انیمیشن های کوتاه سه بعدی یا دو بعدی هستند که یک ایده، مفهوم یا پردازش را سریع و واضح توضیح می دهند.

آنها برای آشنا کردن مردم با مفاهیم و ایده های جدید و کمک به آنها در درک نحوه عملکرد یک چیز عالی هستند. در اینجا نحوه ایجاد یک ویدیوی توضیحی قانع کننده آمده است:

  • آن را مختصر نگه دارید - در صورت امکان کمتر از دو دقیقه
  • برای جذابیت بصری از انیمیشن یا تصاویر استفاده کنید
  • فقط روی یک مفهوم یا ایده در ویدیوی خود تمرکز کنید
  • یک فراخوان واضح برای اقدام در انتهای ویدیو قرار دهید
  • از دوبله هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای توضیح دهنده چند زبانه استفاده کنید

فیلم های آموزشی

ویدیوهای آموزشی به مردم نشان می دهد که چگونه از محصول، خدمات یا وب سایت شما استفاده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در به حداقل رساندن درخواست‌های کمک به مشتری کمک کنند و در عین حال فرآیند را برای درک عملکرد مشتریان ساده‌تر کنند.

در زیر برخی از بهترین روش ها برای ایجاد آموزش های مفید آورده شده است.

  • از زبان ساده ای استفاده کنید که همه آن را بفهمند
  • موضوعات پیچیده را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا پیگیری آنها آسان‌تر شود
  • شامل اسکرین شات ها، تصاویر و سایر تصاویر بصری برای کمک به توضیح روند
  • در پایان ویدیوی خود را خلاصه کنید

به این آموزش توسط monday.com نگاهی بیندازید:

هر کاری که می توانید با monday.com انجام دهید

ویدیوهای گواهی

با ویدیوهای گواهی اعتماد و اعتبار ایجاد کنید. افراد واقعی که تجربیات خود را در مورد محصول یا خدمات شما به اشتراک می گذارند می توانند مردم را متقاعد کنند که آن را خریداری کنند. در اینجا نحوه موثر ساختن آنها آورده شده است:

  • از مشتریان بخواهید به جای خواندن از روی فیلمنامه، مستقیماً با دوربین صحبت کنند
  • از مشتریان سؤالات خاصی بپرسید که به نشان دادن تجربه آنها کمک می کند
  • قبل از انتشار آنلاین، از افرادی که برای استفاده از نام‌ها و نظرات خود گواهی می‌دهند، اجازه بگیرید
  • از نقل قول های مشتری در سراسر وب سایت خود برای تأکید بیشتر بر تجربه آنها استفاده کنید

ویدیوهای زنده

ویدیوهای زنده ارتباطی بی‌درنگ با مخاطبان شما فراهم می‌کنند و روشی منحصربه‌فرد برای تعامل ارائه می‌دهند. در نظر بگیرید که ویدیوهای زنده را برای:

  • اجمالی از پشت صحنه کسب و کار شما
  • جلسات پرسش و پاسخ برای تعامل مستقیم با مخاطبان
  • معرفی و نمایش محصول

از اتصال اینترنتی قابل اعتماد، یک راه‌حل پخش زنده قوی مانند OneStream Live ، برنامه‌ریزی محتوای جذاب و تعامل با بینندگان در زمان واقعی برای استفاده حداکثری از ویدیوهای زنده اطمینان حاصل کنید. با تنوع بخشیدن به محتوای ویدیوی خود در انواع مختلف، می توانید یک استراتژی بهینه سازی درون صفحه ای جامع و قانع کننده برای وب سایت خود ایجاد کنید.

ابزارهایی برای کمک به ایجاد محتوای با کیفیت بالا

بدون ابزار ویرایش ویدیو قابل اعتماد نمی توانید یک ویدیوی خیره کننده بسازید. در اینجا برخی از پیشنهادات ما وجود دارد.

  • Movavi Video Editor - یک ویرایشگر ویدیویی با کاربری آسان که به شما امکان می دهد در چند دقیقه ویدیوهای با کیفیت حرفه ای ایجاد کنید
  • Clideo - یک ابزار ویرایش ویدیوی آنلاین برای بازاریابی ویدیوها
  • Apple Final Cut Pro - یک ویرایشگر ویدیوی محبوب که توسط حرفه ای ها برای ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده می شود
  • HitFilm - یک ویرایشگر ویدیوی مقرون به صرفه که ویژگی های زیادی را برای تازه کارها و متخصصان ارائه می دهد
  • FlexClip – یک ویرایشگر ویدیوی هوش مصنوعی که به شما امکان می دهد از متن فیلم بسازید

مرحله 2. بهینه سازی ویدیوهای خود

ویدیوها بازدیدکنندگان شما را جذب می‌کنند و در نهایت می‌توانند نتیجه شما را افزایش دهند. اما برای بهره بردن از مزایای کامل ویدیو، باید آن را به درستی برای جستجو بهینه کنید.

یک سرویس میزبانی ویدیو را انتخاب کنید

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، یک پلتفرم عالی برای میزبانی ویدیو ارائه می دهد. در آنجا، ویدیوهای شما شانس زیادی برای کشف شدن توسط مشتریان بالقوه دارد.

 

منبع

گزینه های دیگر عبارتند از Vimeo، Wistia، و Brightcove. این پلتفرم های میزبانی ویدیو دارای ویژگی هایی هستند که می توانند به شما در بهبود تلاش های بازاریابی خود کمک کنند.

به عنوان مثال، Vimeo یک راه عالی برای افزودن کلمات کلیدی و توضیحات به ویدیوهای شما ارائه می دهد. Wistia یک تجربه کامل از بازاریابی محتوا را ارائه می دهد و بینش هایی را در مورد عملکرد ویدیوهای شما ارائه می دهد. و Brightcove ابزارهای تحلیلی و چشم اندازهای کسب درآمد چندگانه را در اختیار شما قرار می دهد.

زیرنویس‌ها و رونوشت‌های ویدیویی را اضافه کنید

اضافه کردن زیرنویس یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای بهبود ویدیوهای شما است. زیرنویس‌ها به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صدای کلیپ را بفهمند و زمینه را برای فهرست‌بندی محتوا فراهم کنند، و با استفاده از ابزارهای مناسب، ایجاد یک گزینه برای ویدیوهای شما واقعاً آسان است .

افزودن رونوشت ویدیو نیز می تواند رتبه آن را در SERP با ساده کردن فرآیند تجزیه و تحلیل محتوا برای موتورهای جستجو به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

می‌توانید زیرنویس‌ها و رونوشت‌ها را به روش‌های مختلف اضافه کنید. برای ویدیوهایی که در اتوماسیون یوتیوب میزبانی می شوند، پلتفرم به طور خودکار زیرنویس ها و رونوشت ها را تولید می کند. با این حال، بررسی دقیق شرح‌ها قبل از انتشار، بسیار مهم است.

از طرف دیگر، می‌توانید کمی تلاش کنید و زیرنویس‌های بسته ایجاد کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. می توانید این کار را با استفاده از سرویس رونویسی یا تایپ رونوشت خود انجام دهید.

رونویسی دقیق و انسانی ویدیوهای شما را برای افراد دارای اختلالات شنوایی قابل دسترسی تر می کند و بینندگان را افزایش می دهد، زیرا بسیاری از افراد ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند.

استفاده از یک تولید کننده قلاب ویدیویی می تواند دریچه های جذابی برای ویدیوهای شما ایجاد کند و از همان ابتدا توجه بیننده را به خود جلب کند. با ترکیب قلاب‌های جذاب با زیرنویس‌ها و رونوشت‌های دقیق، می‌توانید تعامل و دسترسی ویدیوی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

تحقیق کنید و کلمات کلیدی را بگنجانید

برای بهبود رتبه ویدیوهای خود، مطمئن شوید که آنها شامل کلمات کلیدی هدف مرتبط با کسب و کار شما هستند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی محبوب مرتبط با صنعت شما به شما نشان می دهد که کدام کلمات ترند هستند. همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه ای را که به دنبال محتوای مرتبط مانند شما هستند شناسایی کنید.

منبع

هنگام گنجاندن کلمات کلیدی در ویدیوهای خود، مهم است که از آنها به طور طبیعی و به روشی مرتبط استفاده کنید. فقط به خاطر سئو ویدیوهای خود را با عبارات بی ربط پر نکنید. انجام این کار تنها به رتبه شما آسیب می زند و تماشای ویدیوهای شما را دشوار می کند.

در عوض، سعی کنید کلمات کلیدی را به صورت ارگانیک در مکان های استراتژیک قرار دهید. به عنوان مثال، از آنها در توضیحات، عناوین و برچسب‌های ویدیو استفاده کنید.

اول به موبایل فکر کنید

مصرف ویدیوی موبایل به طور فزاینده ای محبوب شده است. امروزه، 90 درصد از مصرف‌کنندگان ویدیوها را در دستگاه‌های تلفن همراه تماشا می‌کنند. بنابراین واضح است که اگر می‌خواهید ویدیوهایتان در SERP رتبه خوبی داشته باشند، باید تجربه کاربر تلفن همراه را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال، مطمئن شوید که ویدیوهای شما به راحتی در صفحه نمایش های کوچک قابل مشاهده هستند و به سرعت بارگذاری می شوند. همچنین، دوبار بررسی کنید که کیفیت صدا در دستگاه های دسکتاپ و موبایل خوب است.

تصاویر کوچک قابل کلیک ایجاد کنید

در بازاریابی ویدئویی ، تصاویر بند انگشتی بسیار مهم هستند. تصاویر کوچک ویدیو همان چیزی است که مردم هنگام جستجو در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌های ویدیویی ابتدا می‌بینند. بنابراین، طراحی جلدهای چشم نواز و قابل کلیک برای جلب علاقه بیشتر به محتوای شما بسیار مهم است.

منبع تصویر

اطمینان حاصل کنید که تصویر کوچک سفارشی شما دارای نسبت‌ها و رنگ‌های مناسب است تا در فهرست نتایج برجسته شود. سعی کنید به جای تکیه بر پیش نمایش های خودکار تولید شده توسط YouTube یا سایت های دیگر، تصاویر سفارشی ایجاد کنید.

ابزارهای بهینه سازی ویدئو

اگر از یک تولید کننده ویدیوی هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد ویدیوی خود استفاده کرده اید ، توجه داشته باشید که ممکن است بهینه سازی کلمات کلیدی گسترده را پوشش ندهد. بنابراین، باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه ما وجود دارد. آنها کار بهینه سازی را ساده تر و سریع تر می کنند.

  • TubeBuddy - افزونه مرورگری است که بسیاری از ابزارهای SEO ویدیو را در اختیار کاربران قرار می دهد
  • VidIQ - یک افزونه مرورگر برای مدیریت یک کانال YouTube
  • BuzzSumo- ابزاری است که محبوب ترین محتوای وب را بررسی می کند.
  • Google Trends - ابزاری برای شناسایی مرتبط ترین کلمات کلیدی

مرحله 3. اندازه گیری نتایج و تنظیم استراتژی خود

اگر نتایج خود را ردیابی نکنید، تلاش‌های بهینه‌سازی شما هیچ ارزشی ندارد. اینجاست که معیارها و تحلیل ها وارد می شوند.

منبع

هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد ویدیوها یا صفحات بهینه شده برای ویدیو، اینها معیارهایی هستند که باید تماشا کنید.

بازدیدها

"نمایش" احتمالاً مهمترین معیار در سئوی ویدیو است. هرچه ویدیوهای شما بازدیدهای بیشتری داشته باشند، جایگاه آنها در SERP ها افزایش می یابد.

عوامل زیادی بر تعداد بازدیدهای ویدیوی شما تأثیر می‌گذارند، از جمله موضوع، کیفیت محتوا و بهینه‌سازی صفحه.

راه های مختلفی برای افزایش تعداد بازدید محتوای ویدیوی شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید آنها را با تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی - فیس بوک، توییتر و اینستاگرام تبلیغ کنید.

مدت

یک ویدیوی طولانی‌تر لزوماً بهتر از یک ویدیوی کوتاه‌تر نیست، اما به طور کلی در SERP رتبه‌بندی بالاتری خواهد داشت. ویدیوهای طولانی‌تر موضوعات بیشتری را به طور عمیق پوشش می‌دهند و اطلاعات بیشتری نسبت به ویدیوهای کوتاه‌تر در اختیار بیننده قرار می‌دهند.

YouTube زمان کلی تماشای یک ویدیو را هنگام رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو در نظر می‌گیرد. بنابراین، یک ویدیوی طولانی‌تر که بینندگان را درگیر می‌کند، نسبت به ویدیوهای کوتاه‌تری که توجه مردم را به خود جلب نمی‌کند، رتبه بالاتری دریافت می‌کند.

طولی را که برای ویدیوهایتان مناسب است پیدا کنید و به آن پایبند باشید.

نامزدی

تعامل معیارهایی را توصیف می‌کند، از جمله لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات. هر چه بینندگان بیشتر با ویدیوهای شما درگیر باشند، در SERP رتبه بهتری خواهند داشت.

موتورهای جستجو مانند گوگل تعامل را به عنوان یک شاخص کیفیت می بینند. اگر مردم از طریق لایک کردن، اشتراک گذاری، و کامنت روی ویدیوی شما درگیر شوند، این نشانه خوبی است که برای آنها ارزش قائل است و شایسته رتبه های بالاتر است .

نرخ تبدیل

تبدیل یک معیار اصلی برای مشاغل است. نرخ تبدیل ویدیو به تعداد افرادی اشاره دارد که پس از مشاهده محتوای شما در یک عمل خاص شرکت می کنند.

یک "تبدیل" می تواند هر چیزی باشد، از کلیک کردن روی یک پیوند تا خرید یک محصول. اگر ویدیوهای شما منجر به تبدیل بیشتر شود، می دانید که آنها به طور موثر ترافیک را هدایت می کنند و منجر/فروش می شوند. پخش ویدیوهای خود را در وب سایت یا برنامه خود در نظر بگیرید و با افزودن یک SDK چت زنده، نرخ تعامل را بهبود بخشید تا تعامل بی‌درنگ با بینندگان فراهم کنید.

اینها تنها تعداد انگشت شماری از شاخص‌ها را نشان می‌دهند که باید هنگام ارزیابی اثربخشی کمپین‌های سئوی ویدیوی خود ردیابی کنید. موارد بسیار دیگری مانند میانگین مدت زمان مشاهده، نسبت لایک/نپسندیدن، تعداد کلیک ها و موارد دیگر وجود دارد.

با نظارت دقیق بر این اندازه‌گیری‌های متنوع، می‌توانید اثربخشی محتوای ویدیوی خود را ارزیابی کرده و آن را در صورت لزوم تنظیم کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل

این ابزارها به شما کمک می کنند معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، نرخ تعامل، زمان تماشا و نرخ کلیک را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

  • YouTube Analytics - یک راه حل داخلی که به شما کمک می کند عملکرد ویدیوهای خود را اندازه گیری کنید
  • رتبه بندی SE - ابزاری که به شما کمک می کند رتبه بندی جستجوی وب سایت خود را ردیابی کنید
  • Vidooly - ابزاری که به شما کمک می‌کند تحلیل‌های YouTube را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید

نتیجه گیری

استفاده از ویدیوها راهی عالی برای افزایش بهینه سازی در صفحه شماست. همانطور که بحث کردیم، ویدیوهای بهینه شده می توانند به دستیابی به موقعیت های بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شما و تبدیل تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مشتری کمک کنند.

برای استفاده حداکثری از سئوی یوتیوب، ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و اندازه گیری عملکرد آنها در برابر معیارهای کلیدی بسیار مهم است. اما با ابزارهای مناسب، می توانید کمپین خود را بهبود ببخشید و نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کنید.

5 ویژگی مزاحم وب سایت که در صورت تمایل به تبدیل از آنها اجتناب کنید

۰ بازديد

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک وب سایت آن را قطع نمی کند.

قبل از شروع به استخدام مشاوران بازاریابی و تلاش برای هدف قرار دادن یک پایگاه مشتری جدید، لحظه ای را به ویژگی های وب سایت خود نگاه کنید.

زنگ‌ها و سوت‌هایی که در زمان راه‌اندازی سایت خود فکر می‌کردید جالب هستند، ممکن است مشتریان را از خود دور کنند یا حداقل باعث دلسردی تبدیل‌ها شوند.

در اینجا پنج  ویژگی مزاحم وب سایت وجود دارد  که اگر می خواهید از محتوای وب سایت خود بهره بیشتری ببرید، احتمالاً می خواهید از آنها اجتناب کنید:

1. ثبت نام اجباری 

مردم بیش از هر زمان دیگری در مورد اطلاعاتی که آنلاین می دهند حساس هستند. اگر شما اصرار دارید که یک کاربر قبل از اینکه بتواند آزادانه سایت شما را مرور کند، ثبت نام کند، به احتمال زیاد آنها را از خود دور خواهید کرد.

شما فرصت های زیادی برای جمع آوری داده های مهم کاربر از افرادی دارید که واقعاً می خواهند در لیست پستی ایمیل شما قرار گیرند، در خبرنامه خود مشترک شوید یا درخواست داوطلبانه اطلاعات اضافی را پر کنید. واقعاً دلیلی برای اجباری کردن آن وجود ندارد.

2. موسیقی یا ویدیوی خودکار

اگر کاربر در حین مرور سایت شما چاره ای جز تماشای یک ویدیوی معرفی یا شنیدن یک قطعه موسیقی ندارد، انتظار نداشته باشید که تعداد زیادی از آنها این همه دفعات را بازگردانند. 

بسیاری از افراد در محل کار یا از طریق دستگاه تلفن همراه در بسیاری از مکان‌هایی که مشاهده یک وب‌سایت پر سر و صدا مناسب نیست، به یک وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کنند.

و برای بازدیدکنندگان ناآگاهی که هدفون به سر دارند، وقتی با ترکیبی از صدا و تصویر اجباری مواجه می‌شوند، چندان خوشایند نیست. هیچ اشکالی ندارد که چنین عناصری را در سایت خود قرار دهید، فقط آن را اختیاری کنید.

3. تبلیغات بیش از حد

قابل درک است که بخواهید تا جایی که ممکن است درآمد تبلیغاتی ایجاد کنید تا سایت خود را فعال نگه دارید و در عین حال هزینه های خود را تا حد ممکن کاهش دهید. با این حال، تبلیغات زمانی به یک مشکل تبدیل می شوند که بر سایت شما غلبه کنند.

اگر یک بازدیدکننده از سایت شما باید سعی کند با بررسی یکسری تبلیغات متوجه شود که چه محصولاتی را می فروشید، آنقدرها باقی نمی ماند.

مزایا و معایب هر تبلیغی که موافقت می کنید در سایت خود قرار دهید را بسنجید. علاوه بر این، تنها با داشتن سایتی که افراد واقعی می خواهند از آن بازدید کنند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

4. چیدمان های به هم ریخته

بر اساس  پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی مرکز تحقیقات پیو ، بیش از نیمی از آمریکایی ها صاحب گوشی هوشمند هستند.

این به این معنی است که چیدمان به هم ریخته‌ای که زمانی جالب به نظر می‌رسید، زمانی که اکثر مردم وب‌سایت شما را از طریق رایانه شخصی ثابت مشاهده می‌کردند، رمزگشایی در یک صفحه کوچک‌تر بسیار دشوار است.

حتی اگر محتوای شما قابل مشاهده باشد، زمان بارگذاری صفحه برای سایت‌هایی که همه چیز دارند، از پیمایش متن گرفته تا یک سری ویدیو، کندتر می‌شود.

این کار با توجه کوتاه و انگشتان خارش دار برای خروج از سایت شما با یک کلیک یا لمس ساده کار نمی کند.

5. محتوای خود متحرک

این به مواردی مانند تبلیغات خودگسترش اشاره دارد که در آن یک پسر یا دختر روی صفحه شما راه می‌رود و اگر عجله نکنید و روی «x» که اغلب به سختی پیدا می‌شود کلیک کنید تا آن را ببندید، مستقیماً وارد زمین می‌شود.

به عنوان یک قاعده کلی، شما نباید توانایی بازدیدکنندگان برای انتخاب خود در سایت خود را از بین ببرید، خواه این باشد که آزادانه با استفاده از ماوس یا صفحه کلید حرکت کند یا اینکه روی یک ویدیو کلیک نکنید و فقط متن را مرور کنید. .

5 دلیل اصلی برای سرمایه گذاری در یک وب سایت پیشرفته

۰ بازديد

 

از مزیت رقابتی تا تجربه کاربری پیشرفته، یک وب سایت رده بالا مزایای بی شماری را برای برند شما ارائه می دهد. 

  • افزایش شهرت برند: نه تنها یک وب سایت سطح بالا برای مثال، طراحی قالب راحت تر و جذاب تر است، بلکه برند را معتبرتر، قابل اعتمادتر و حرفه ای تر می کند. 
  • تجربه کاربری پیشرفته: از ناوبری بصری گرفته تا محتوای جذاب و تعاملات یکپارچه، طراحی وب سایت پیشرفته یک تجربه کاربری استثنایی ایجاد می کند که بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق می کند بارها و بارها به آن بازگردند. 
  • بهبود رتبه و دید: با ترکیب استراتژی های سئو موثر، بهینه سازی ساختار و محتوای سایت، اطمینان از زمان بارگذاری سریع و اولویت دادن به تجربه کاربر، وب سایت های رده بالا به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا سایت را درک کرده و به طور مطلوب رتبه بندی کنند و دید را افزایش دهند. 
  • نرخ تبدیل بهبود یافته: عناصر طراحی متقاعد کننده، دکمه های فراخوان شفاف و سفر یکپارچه کاربر منجر به بهبود رضایت کاربر، بازدید طولانی تر از سایت و افزایش تبدیل می شود. 
  • سازگاری و مقیاس‌پذیری: طراحی پیشرفته تضمین می‌کند که وب‌سایت شما می‌تواند با گسترش کسب‌وکار شما تکامل یافته و سازگار شود و امکان اجرای ویژگی‌های جدید، ادغام آسان، تغییرات محتوا و پیشرفت‌های فناوری را فراهم می‌کند. 

طراحی وب سایتی با کیفیت بالا با ابریشم دیجیتال بسازید 

Digital Silk یک آژانس طراحی وب با خدمات کامل است که با برندهای مختلف در صنایع همکاری می کند تا طراحی های وب پیشرفته و حرفه ای ایجاد کند که دید آنلاین را افزایش می دهد، ترافیک را افزایش می دهد، تعامل را تشویق می کند و تبدیل می کند. 

هنگامی که در طراحی وب سفارشی خود با Digital Silk شریک می شوید، تیم ما: 

  • وب سایت فعلی خود را بررسی کنید 
  • تحقیقات صنعت، مخاطبان و رقبا را برای به دست آوردن بینش برای یک استراتژی سفارشی انجام دهید 
  • وب سایت جدید خود را با یک قیف تبدیل دقیق و فریم های سیمی برنامه ریزی کنید 
  • یک طراحی وب سفارشی ایجاد کنید که مقیاس و نتایج قابل اندازه گیری ایجاد کند 
  • تجربه کاربر را از طریق ناوبری ساده، ویژگی‌های دسترسی و CTAهای جذاب بهینه کنید 
  • یک استراتژی سئوی سفارشی برای بهبود دید و رتبه بندی پیاده سازی کنید 
  • به طور کامل تست و کیفیت سایت شما را تضمین می کند 
  • به شما کمک می کند راه اندازی کنید و در عین حال عملکرد وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز بهینه سازی کنید 

سئو منفی چیست؟

۱ بازديد

سئو منفی به تاکتیک های غیراخلاقی و مخربی اشاره دارد که به رتبه وب سایت رقیب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) آسیب می رساند. این شامل دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو با ایجاد این تصور نادرست است که وب سایت مورد نظر کیفیت پایینی دارد یا درگیر اعمال هرزنامه است.

چرا مردم درگیر سئو منفی می شوند؟

  • مزیت رقابتی : تلاش برای به دست آوردن برتری نسبت به رقبا با آسیب رساندن به دید آنلاین آنها.
  • انتقام : حل و فصل اختلافات شخصی یا حرفه ای با آسیب رساندن به وب سایت رقیب.
  • باج گیری : تلاش برای وادار کردن صاحب وب سایت به پرداخت پول برای جلوگیری از حملات منفی سئو.

چگونه می توانم از وب سایت خود در برابر سئو منفی محافظت کنم؟

  • نظارت منظم : نمایه بک لینک، ترافیک و رتبه بندی وب سایت خود را به دقت زیر نظر داشته باشید.
  • وب سایت خود را ایمن کنید : از رمزهای عبور قوی استفاده کنید، نرم افزار را به طور منظم به روز کنید و از اقدامات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن استفاده کنید.
  • بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید : روی بهترین شیوه های سئو تمرکز کنید، مانند ایجاد محتوای با کیفیت بالا، منحصر به فرد و ارزشمند برای کاهش اثربخشی خراش دادن. همچنین، از افزونه های سئو مانند All In One SEO (AIOSEO) برای پیاده سازی بهترین شیوه های سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی استفاده کنید.
  • ابزار Disavow Link : به طور منظم بک لینک های خود را بررسی کنید و از ابزار Disavow گوگل برای جدا کردن لینک های مضر استفاده کنید.

تفاوت بین طراحی وب و توسعه وب در سال 2024

۰ بازديد

آیا به فکر ایجاد وب سایت خود یا به روز رسانی وب سایت فعلی خود هستید اما مطمئن نیستید که طراحان وب سایت را استخدام کنید یا توسعه دهندگان وب سایت ؟

شاید با تفاوت بین طراحی وب و توسعه وب گیج شده باشید. درک این موضوع چالش برانگیز نیست. "به زبان ساده، طراحی وب به ظاهر و تاثیر یک وب سایت از بیرون مربوط می شود، یا می توان گفت که بیشتر بر عناصر بصری تمرکز دارد."

عملکرد یک وب سایت و نحوه عملکرد آن به عنوان توسعه وب شناخته می شود. در این مقاله، تفاوت آنها و همچنین اینکه چگونه هر دو نقش مهمی در ایجاد یک وب سایت تجربه کاربری موفق دارند را توضیح خواهیم داد. منتظر چی هستی؟ بیا بریم

توسعه وب چیست؟

«توسعه وب فرآیند طراحی، توسعه و مدیریت وب سایت ها است. طراحی وب، توسعه وب، انتشار وب، و مدیریت پایگاه داده همگی شامل می شوند. این ساختن یک برنامه کاربردی مبتنی بر اینترنت، مانند یک وب سایت است.

طراحی وب سایت، توسعه وب و مدیریت پایگاه داده همگی امکانات هستند.

کار ایجاد ویژگی ها و عملکرد برنامه ها ارتباط تنگاتنگی با توسعه وب (طراحی وب) دارد.

اصطلاح "توسعه" معمولاً برای اشاره به ساختمان واقعی این موارد استفاده می شود. رایج ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده،

  • HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن)
  • CSS (برگ‌های سبک آبشاری)
  • جاوا اسکریپت

از سوی دیگر، برنامه های کاربردی دیگر برای "مدیریت" یا "فعال کردن" ایجاد وب سایت هایی استفاده می شود که ممکن است در غیر این صورت نیاز به تولید "از ابتدا" توسط کد برنامه نویسی باشد.

 

توسعه دهندگان وب کدی را مدیریت می کنند که باعث می شود سایت کار کند. تقسیم می شود به:

  • توسعه فرانت‌اند
    کدی که نحوه نمایش طراحی طراحی‌شده توسط طراح بصری را تعریف می‌کند ، به‌عنوان توسعه نرم‌افزار جلویی یا سمت مشتری شناخته می‌شود.
  • توسعه Back End
    سمت سرور یا باطن یک برنامه، مسئول مدیریت داده ها در یک پایگاه داده و ارسال آن به جلو برای نمایش است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، توسعه دهندگان فرانت اند و طراحان وب اشتراکات زیادی دارند. در: توسعه دهندگان وب جلویی، برخی از برجسته ترین توانایی ها را خواهید یافت که اغلب منحصر به توسعه دهندگان فرانت اند در نظر گرفته می شوند. با این حال، توسعه دهندگان وب تمام پشته مسئول انجام هر دو توسعه وب هستند.

«آیا می دانید؟ یک اشکال معمولاً علت ناراحتی خفیف (یا قابل توجه) است. گاهی اوقات ممکن است اشکالات آنقدر جدی باشند که مجبور شویم به طور کامل استفاده از یک نرم افزار را کنار بگذاریم. بیشتر بخوانید: چگونه باگ های نرم افزاری را کاهش دهیم؟

طراحی وب چیست؟

فرآیند طراحی وب به ظاهر زیباشناختی وب سایت و همچنین عملکرد آن از دیدگاه کاربر اشاره دارد.

برای ایجاد تجربیات کاربر جذاب و زیباشناختی، طراحان وب اغلب از نرم افزارهای طراحی مانند Figma یا Adobe Photoshop XD استفاده می کنند.

سپس طرح ها به فردی که دانش برنامه نویسی دارد منتقل می شود. طراحان UX و طراحان بصری از مهارت‌های خود برای بهبود تجربه دیجیتال با ایجاد قاب‌ها، قالب‌ها، سیستم‌های طراحی، مدل‌ها، پالت‌های رنگی و موارد دیگر برای کمک به توسعه‌دهندگان در توسعه برنامه‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

  • حرکت بدون کد چیست؟

جنبش بدون کد یک روند در حال توسعه است که شامل استفاده از فناوری‌هایی است که به تیم‌هایی با تجربه برنامه‌نویسی کم یا بدون تجربه اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایی را انجام دهند که در غیر این صورت نیاز به کدنویسی دارند. کاربران هنگام کنار هم قرار دادن اطلاعات دیجیتال هیچ کدی را نمی بینند.

ابزارهای طراحی وب

به نظر می رسد نرم افزار دسکتاپ یا سازنده وب سایت دو روش رایج برای ایجاد یک وب سایت باشند. ابزارهایی که انتخاب می کنید با توجه به قدرت تیم شما، بودجه شما، و نوع سایتی که می خواهید بسازید و همچنین نیازهای فنی آن تعیین می شود.

1. برنامه های دسکتاپ

طراحان باید طرح های خود را بسازند و آنها را به یک تیم توسعه تحویل دهند، که سپس آنها را به کد تبدیل می کند. Photoshop و Sketch مهمترین ابزارهای دسکتاپ برای طراحی وب هستند.

این معمولاً برای وب‌سایت‌های بزرگ و/یا پیچیده معمول است، زیرا به طراح اجازه می‌دهد تا روی کل ظاهر تمرکز کند در حالی که تیم توسعه همه مسائل فنی را مدیریت می‌کند.

متأسفانه، از آنجایی که ابزارها، مجموعه مهارت‌ها و اعضای تیم متفاوتی لازم است، این فرآیند ممکن است پرهزینه و زمان‌بر باشد.

استفاده از سازنده وب سایت برای ساخت وب سایتی با نیازهای فنی کمتر به منظور جلوگیری از به کارگیری توسعه دهنده سودمند است.

2. سازندگان وب سایت

بازار امروز مملو از سازندگان وب سایت است که مجموعه ای متنوع از عملکردها و قابلیت ها را ارائه می دهند. Wix، Squarespace، Webflow و PageCloud به سادگی چند سازنده وب‌سایت برجسته با قابلیت‌های مختلف طراحی، امکانات قالب، قیمت‌گذاری و تجربیات ویرایش جامع هستند. مطمئن شوید که تکالیف خود را انجام داده اید، آزمایش های رایگان را امتحان کنید و بفهمید که کدام پلتفرم برای وب سایت شما مناسب است.

سازندگان وب سایت وب سایت های تطبیقی ​​یا واکنش گرا را تولید می کنند که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارند. اگر نحوه کدنویسی را نمی دانید، یادگیری مزایا و معایب چندین ابزار طراحی وب سایت بسیار مهم می شود.

علیرغم اینکه وردپرس برجسته ترین سیستم وب سایت است، طراحان بصری عمدتاً از حداقل گزینه های سفارشی سازی آن خوششان نمی آید.

قبل از شروع ساخت وب سایت مورد نیاز خود را ارزیابی کنید:

  • آیا یک گالری عکس تهیه می کنید؟
  • هر چند وقت یکبار وب سایت خود را به روز می کنید؟
  • آیا فرم تماس مورد نیاز است؟
  • سازنده وب سایتی را در نظر بگیرید که واقعاً می تواند به شما در دستیابی به آن اهداف کمک کند.

 

عناصر طراحی وب سایت

ارزیابی زیبایی و مفید بودن سایت در حین توسعه یک وب سایت بسیار مهم است. قابلیت استفاده و سرعت کلی سایت با گنجاندن این موارد بهبود می یابد.

  • یک رابط کاربری راحت
  • استفاده صحیح از تصاویر و تصاویر
  • مطالب خوب نوشته و تنظیم شده
  • یک طرح رنگی
  • سرعت
  • قابلیت جستجو
  • رتبه بندی
  • توانایی

عناصر تجربه کاربری

هنگام توسعه وب سایت خود، این ویژگی های اساسی باید در نظر گرفته شود. یک وب سایت با عملکرد خوب برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و ارائه بهترین تجربه کاربر ضروری است.

1) ناوبری

ناوبری صفحه وب شما یکی از مهمترین عوامل در تعیین اینکه آیا به طور موثر کار می کند یا خیر است. پیمایش شما ممکن است با تکیه بر بیننده شما اهداف خاصی را انجام دهد: کمک به بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از صفحه وب شما پشتیبانی می‌کنند، ارائه مستقیم سریع به صفحه وب شما برای تلاش برای بازگرداندن بینندگان، و بهبود کل تجربه هر بازدیدکننده. توصیه های ناوبری اضافی ممکن است در این بهترین شیوه ها یافت شود.

2) تعامل با کاربران

بر اساس ابزار خود، بازدیدکنندگان وب شما می توانند به روش های مختلف (پیمایش، کلیک، تایپ و غیره) با آن درگیر شوند. بهترین طراحی‌های وب‌سایت این تعاملات را تا حد امکان ساده می‌کنند تا کاربر احساس کند که فرمانده است. به مثال های زیر توجه کنید:

  • هرگز اجازه ندهید موسیقی یا ویدیو به صورت خودکار پخش شود.
  • مگر اینکه متن قابل کلیک باشد، هرگز آن را ترسیم نکنید.
  • مطمئن شوید که همه نظرسنجی‌های شما سازگار با موبایل هستند.
  • از پاپ آپ ها باید اجتناب کرد.
  • از Scroll-jacking بگذرید.

3) انیمیشن ها

چندین فن آوری انیمیشن سازی وب وجود دارد که ممکن است به طراحی شما کمک کند تا تمرکز بینندگان را جلب کند و آنها را قادر می سازد تا با ارائه بازخورد با وب سایت ارتباط برقرار کنند. برای مثال، قرار دادن دکمه‌ها یا پرسشنامه‌های «پسندیدن» به کاربران سایت کمک می‌کند. برای جلوگیری از دخالت توسعه‌دهندگان، اگر در طراحی وب‌سایت مبتدی هستید، انیمیشن‌های شما را اصولی در نظر می‌گیریم.

 

4) سرعت

هیچ کس از یک وب سایت کند لذت نمی برد. انتظار بیش از چند دقیقه برای بارگیری یک مکان ممکن است به راحتی بازدیدکننده را از ماندن یا بازگشت مجدد به وب سایت شما منصرف کند. وب سایت شما در جستجو به طور موثر عمل نمی کند (یعنی در گوگل رتبه بالایی نخواهد داشت) وقتی که به سرعت پاسخ نمی دهد، مهم نیست چقدر زیبا باشد.

اگرچه اکثر سازندگان سایت برتر مطالب شما را برای زمان بارگذاری سریع تر فشرده می کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد. مراقب باشید بررسی کنید که کدام سازندگان سایت برای مطالبی که در وب سایت خود قرار می دهید مناسب هستند. برای سایت هایی با عکس های بزرگ و/یا زیاد، PageCloud تصاویر شما را بهینه می کند تا زمان بارگذاری سریع را تضمین کند.

5) ساختار سایت

ساختار یک وب سایت برای تجربه کاربری (UX) و همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) (SEO) مهم است. بازدیدکنندگان شما باید بتوانند حتی بدون نگرانی اساسی از وب سایت عبور کنند.

هر زمان که کاربران در پیمایش سایت شما با مشکل مواجه شوند، به احتمال زیاد خزنده ها نیز مشکل دارند. خزنده (گاهی اوقات به عنوان ربات شناخته می شود) یک نرم افزار مستقل است که صفحه وب شما را برای ارزیابی عملکرد آن می خزند. تجربه کاربری بد، و همچنین رتبه بندی سایت، ممکن است به دلیل ناوبری ناکافی باشد.

6) سازگاری در بین مرورگرها و دستگاه ها

در همه مرورگرها و دستگاه ها، یک طراحی خوب باید حرفه ای به نظر برسد (بله، حتی اینترنت اکسپلورر). اگر از ابتدا شروع می‌کنید، توصیه می‌کنیم از یک برنامه اعتبارسنجی متقابل مرورگر استفاده کنید تا به سریع‌تر شدن این فرآیند زمان‌بر کمک کند. با این حال، هنگامی که از یک پلت فرم ساخت وب سایت استفاده می کنید، ادغام بین مرورگرها معمولاً توسط تیم توسعه شرکت انجام می شود و شما را قادر می سازد بر طراحی تأکید کنید.

 

ابزارهای توسعه وب

محبوب‌ترین ابزارهای توسعه وب که در سراسر جهان استفاده می‌شوند، در زیر فهرست شده‌اند. که تا حد زیادی با استفاده از:

  • HTML
  • CS اسکریپت
  • جاوا اسکریپت.

ابزارهای درجه یک:

1. Web.com

  • سازگاری با CSS
  • پایگاه های داده بی حد و حصر MySQL
  • پشتیبانی از حساب های FTP
  • پشتیبان گیری و بازیابی سایت به صورت خودکار انجام می شود

2. Angular.JS

  • اتصال داده، جاوا اسکریپت ساده و کنترلر.
  • اجزای قابل استفاده مجدد، دستورالعمل ها، و محلی سازی
  • اعتبار سنجی فرم، پیوند عمیق، و ارتباط با سرور برای فرم ها، ناوبری، و پایانه ها.
  • قابلیت تست داخلی است.

3. Chrome DevTools

  • فعالیت شبکه خوب
  • می‌تواند عملکرد زمان اجرا، بهینه‌سازی سرعت، تشخیص طراحی یا طرح‌بندی همزمان اجباری و غیره را تجزیه و تحلیل کند.
  • برخی از ویژگی های دیگر برای پنل های امنیتی

4. ساس

  • Stylesheets بزرگتر در واقع مدیریت آسان تر خواهد بود.
  • چندین وراثت توسط Sass پشتیبانی می شود.
  • تودرتو، حلقه‌ها، متغیرها، آرگومان‌ها و سایر ویژگی‌ها گنجانده شده‌اند.
  • ممکن است با CSS استفاده شود.
  • Sass پایگاه کاربر قابل توجهی دارد.

5. غرغر کردن

  • این امکان دسترسی به پلاگین های مهم مختلف را فراهم می کند.
  • با Grunt، می توانید تقریباً هر چیزی را با حداقل تلاش خودکار کنید.
  • همچنین می توانید افزونه Npm Grunt شخصی خود را بسازید.
  • راه اندازی آن ساده است.

6. CodePen

  • دارای یک ویرایشگر کاملا قابل تنظیم است.
  • با CodePen می توانید قلم های خود را مخفی نگه دارید.
  • این به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، فایل‌های CSS، JSON، فایل‌های SVGS و فایل‌های رسانه و موارد دیگر را بکشید و رها کنید.
  • این یک حالت تلاش مشترک را ارائه می دهد که به بسیاری از افراد اجازه می دهد همزمان کد را در یک قلم بنویسند و تغییر دهند.

7. TypeScript

  • کد TypeScript ممکن است در Node.js، هر موتور جاوا اسکریپتی که از ECMAScript 3 پشتیبانی می کند و در هر مرورگری که ECMAScript 3 را فعال می کند، اجرا شود.
  • می توانید با استفاده از TypeScript از به روزترین قابلیت های جاوا اسکریپت استفاده کنید.
  • رابط بین اجزای نرم افزار می تواند تعریف شود.

8. GitHub

  • GitHub دارای قابلیت های مدیریت پروژه است.
  • توسعه دهندگان از آن برای کار بر روی پروژه های شخصی یا امتحان زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده می کنند.
  • دارای عملکردهایی مانند تامین دسترسی، ورود به سیستم SAML، 99.95٪ زمان کار، حسابرسی پیشرفته، صورتحساب، جستجوی یکپارچه، و اختصاص به مشاغل.
  • کنترل‌های امنیتی شامل پاسخ به رویداد امنیتی و احراز هویت دو مرحله‌ای و غیره است.

20 اصل طراحی وب که باید رعایت کنید

۲ بازديد

طراحی وب یک فرآیند کاملا فردی است. به منظور ایجاد ترکیبات واقعا منحصر به فرد و تاثیرگذار، طراحان باید ایده های از پیش تعیین شده خود را در مورد اینکه یک وب سایت چگونه باید باشد، کنار بگذارند. در عوض، آن‌ها باید اجازه دهند ارزش‌های برند، مخاطبان و نقطه تمایزشان «شمال واقعی» آنها باشد و آنها را در فرآیند طراحی راهنمایی کند.

اما در حالی که طراحی تماماً در مورد شکستن "قوانین" و ایجاد قوانین خود است، چند اصل طراحی وب بی خطر وجود دارد که همه طراحان باید در نظر داشته باشند. این دستورالعمل‌های آزمایش‌شده برای ایجاد وب‌سایت‌های شیک و کاربردی که مخاطبان شما را درگیر می‌کنند، ضروری هستند. برای اطلاع از خلاقیت های بعدی خود، 20 اصل اساسی طراحی وب را بخوانید.

نکته: می‌توانید با استفاده از Canva Website Builder، اصول مختلف طراحی وب ذکر شده در این مقاله را برای وب‌سایت جدید خود اعمال کنید .

01. از فونت های قابل خواندن و وب پسند استفاده کنید

نقش تایپوگرافی در طراحی وب را نمی توان نادیده گرفت. استفاده از فونت های مناسب شخصیت برند شما را نشان می دهد و بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. با این حال، این فقط به ظاهر خوب نیست. حروفی که در طراحی وب خود استفاده می کنید نیز باید کاربردی و خوانا باشند. از این گذشته، اگر کاربر مجبور است فقط برای دیدن متن شما چشم‌های خود را نگاه کند، احتمالاً برای ارتباط با پیام شما دچار مشکل می‌شود. Arial، Helvetica، Times New Roman و Courier New همگی نمونه هایی از فونت های وب دوستانه هستند . این بدان معنی است که آنها خوانایی را در هر اندازه ای حفظ می کنند و در تلفن همراه و دسکتاپ به خوبی کار می کنند.

مت استیل از طریق بمب های طراحی

تایپوگرافی در طراحی این وب سایت برای نویسنده و طراح مت استیل نقش اصلی را دارد. او از یک فونت سریف همه کاره استفاده کرده است که در صورت استفاده کوچک و سبک، یا بزرگ و پررنگ، چشم نواز می ماند.

آیا می خواهید به تایپوگرافی خود اجازه دهید در پروژه طراحی وب بعدی شما صحبت کند؟ آگهی فروش وب سایت اشکال هندسی قرمز Canva's الگو نقطه شروع عالی برای یک هدر وب سایت متمرکز بر متن است.

02. از الگوی "F" استفاده کنید

انسان ها مخلوقات عادت هستند - و نحوه مصرف محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک گروه نیلسن مطالعه در مورد ردیابی چشم نشان داد که وقتی اطلاعات یک وب سایت را اسکن می کنیم، اکثر ما این کار را با الگوی F شکل انجام می دهیم. این بدان معناست که ابتدا عناوین مهم را در بالای صفحه می خوانیم، سپس سمت چپ صفحه را در هر عدد، نقطه گلوله یا نوار کناری اسکن می کنیم، سپس دوباره در سراسر صفحه در هر متن پررنگ یا عنوان فرعی. در طراحی وب، استفاده از الگوی "F" شامل تقلید از مسیر طبیعی چشم است تا در جریان بصری اختلال ایجاد نشود. این به ویژه در صفحه فرود و فروش، که در آن تبدیل هدف نهایی است، بسیار مهم است.

از طریق تجارت بزرگ

شما می توانید این را در عمل در صفحه اصلی BigCommerce مشاهده کنید. آنها به طرز ماهرانه ای یک طرح F شکل ایجاد کرده اند تا کاربر را وادار به انجام عمل مورد نظر کند - که در این مورد، تور محصول است. چشم‌ها مستقیماً به سربرگ می‌روند (به کمک تایپوگرافی پررنگ و زیرخط رنگارنگ)، سپس به نموداری می‌روند که نشان می‌دهد محصول آنها چگونه کار می‌کند، سپس به اطلاعات تکمیلی و فراخوان برای اقدام بازمی‌گردند.

03. یا الگوی 'Z'

در حالی که الگوی 'F' یک الگوی رایج اسکن چشم است، تنها این الگو نیست. طرح Z یکی دیگر از اصول مهم طراحی است. این زمانی است که چشم از چپ به سمت راست بالا اسکن می کند و یک خط افقی خیالی را تشکیل می دهد. آنها، به سمت چپ صفحه پایین می رود و یک خط مورب خیالی ایجاد می کند. در نهایت، دوباره به سمت راست حرکت می کند و یک خط افقی دوم را تشکیل می دهد.

بنابراین، چه زمانی از طرح "Z" به جای "F" استفاده می کنید؟ در حالی که طرح "Z" برای صفحات فرود بهترین عملکرد را دارد، الگوی Z به طور کلی برای صفحاتی با اطلاعات بسیار کم مناسب تر است، جایی که نکته اصلی دعوت به اقدام است.

از طریق UX Planet

به احتمال زیاد، قبلاً این الگو را در عمل دیده اید - زیرا در صفحه ورود به سیستم فیس بوک استفاده می شود! چشم به طور طبیعی مستقیماً به سمت لوگو می رود، اما الگوی Z کاربران را از طریق دو فراخوان برای اقدام هدایت می کند - ورود به سیستم یا پیوستن.

04. از فضای منفی استفاده کنید

گاهی اوقات، شما می توانید منفی را به مثبت تبدیل کنید! این مطمئناً در مورد استفاده از فضای منفی صدق می در طراحی وب سایت شما همچنین به عنوان فضای خالی یا فضای سفید شناخته می شود، این قسمت های خالی بین عناصر بصری در طراحی شما (به عنوان مثال، عکس ها، متن و نمادها) است.

این اصل به اندازه خود هنر وجود داشته است، اما نقش مهمی در طراحی وب دارد. وب سایت های بیش از حد به هم ریخته و پیچیده تمایل دارند کاربر شما را تحت تأثیر قرار دهند و از اقدام آنها جلوگیری کنند - که دقیقاً برعکس آنچه شما می خواهید است! در همین حال، استفاده از فضای منفی توجه آنها را به مهم ترین محتوا جلب می کند، خوانایی متن را افزایش می دهد و تجربه کاربری یکپارچه ایجاد می کند.

از طریق اپل

شما می توانید ببینید که در اینجا کار می کند. تمرکز اپل همیشه بر روی محصولات خود بوده است، زیرا آنها برای فروش به مخاطبان خود نیازی به تکیه بر زنگ و سوت ندارند. این در استفاده آنها از فضای منفی در این چیدمان مینیمالیستی منعکس می شود، جایی که آنها محصول جدید خود - iPhone X - را در کانون توجه قرار می دهند.

آیا می خواهید این رویکرد "کمتر-بیشتر" را در طراحی وب خود بگنجانید؟ سعی کنید از یک قالب Canva مانند وب سایت رویدادهای عروسی گل صورتی ، که قبلاً فضای منفی زیادی در آن تعبیه شده است.

05. طراحی خود را ثابت نگه دارید

شما قبلاً می دانید که ثبات در طراحی وب سایت کلیدی است. اما مهم است که توجه داشته باشید که این به معنای چیزی فراتر از یکنواخت نگه داشتن فونت ها، رنگ ها و نمادهای شما در برند شماست. این همچنین به معنای ثابت نگه داشتن فاصله در چیدمان های شما نیز هست. این به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا حسی صیقلی و حرفه‌ای داشته باشید که اعتبار برند را افزایش می‌دهد.

طراحی وب سایت Book Worm توسط Halo Lab از طریق Dribbble

این امر در طراحی وب سایت شرکت کتابخانه الکترونیکی Bookworm مشهود است. در حالی که آنها از طیفی از اندازه های مختلف فونت و ابعاد مختلف تصویر استفاده کرده اند، فاصله بین عناصر بصری مختلف ثابت می ماند. این به ایجاد حس نظم و هماهنگی در یک ترکیب شلوغ کمک می کند.

ویژگی های تراز داخلی Canva اطمینان از سازگاری متن و فاصله پاراگراف در طراحی شما را آسان می کند.

06. پیمایش ساده و منطقی صفحه

یک وب سایت بدون ناوبری واضح مانند یک پیچ و خم بدون نقشه است. مطالعه وب سایت شما را به طور غیر ضروری برای بازدیدکنندگان دشوار و گیج کننده می کند. از سوی دیگر، ناوبری وب سایت با طراحی خوب، تجربه کاربری ساده و آرامش بخشی را برای کاربر به ارمغان می آورد. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد - خواه یک منوی کشویی، نوار کناری یا ناوبری چسبنده باشد. نکته کلیدی این است که مکان یابی آن آسان است، در همه دستگاه ها به خوبی کار می کند و با گزینه های مختلف بیش از حد بارگذاری نمی شود.

از طریق Equus Design

در این مثال از شرکت طراحی وب Equus، ناوبری ساده و در عین حال موثر است. آنها یک نوار منوی تک رنگ با فونت تمیز و sans-serif را انتخاب کرده اند که در مقابل هدر رنگارنگ متمایز است. آنها همچنین گزینه های منوی خود را تنها یک کلمه نگه داشته اند، که به ایجاد یکپارچگی و اطمینان از اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کند، کمک می کند.

07. از یک پالت رنگ مکمل استفاده کنید

پالت رنگاستفاده از آن حال و هوای طراحی وب شما را تنظیم می کند. برای مثال، استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای تیره و مشکی می‌تواند حسی روستایی و خوش خلق ایجاد کند، در حالی که رنگ‌های پاستلی می‌توانند کاملاً بازیگوش و مدرن به نظر برسند. به هر حال و هوایی که می‌روید، مهم است که مطمئن شوید رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید به خوبی با هم کار می‌کنند. گاهی اوقات، این بدان معنی است که به سایه های مشابه چسبیده اما متضادها نیز می توانند جذب شوند (مثلاً نارنجی و آبی) چه رنگ هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ مقابل یا در کنار یکدیگر قرار دارند، آنها باید مکمل یکدیگر باشند.

از طریق Liebe Quark

می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید و همچنان یک وب‌سایت بصری جذاب ایجاد کنید، همانطور که در این طراحی وب برای شرکت تولید ماست Liebe Quark مشهود است. برای ایجاد هدر متضاد و چشم نواز از ترکیب رنگ های گرم و سرد، روشن و تیره استفاده کرده اند. طراحی شبکه شطرنجی از آشفتگی بیش از حد آن جلوگیری می‌کند، در حالی که استفاده از رنگ‌های کوچک روی کاشی‌ها به گره خوردن همه آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کند.

ترجیح می دهید طرح رنگ خود را ساده نگه دارید؟ بلاگر مد قالب در Canva برای سفارشی کردن با دو رنگ مکمل برند شما عالی است.

08. مخاطب را در نظر داشته باشید

طراحان خوب می دانند که فقط ایجاد یک وب سایت نیست که فکر می کنند خوب به نظر می رسد. برای اینکه واقعاً وب سایتی ایجاد کنید که سر و صدای آنلاین را کاهش دهد، آنها باید مستقیماً از طریق طراحی با مخاطبان خود صحبت کنند. خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید و از خود بپرسید بزرگترین نیازها، خواسته ها و ترس های آنها چیست. این باید انتخاب های طراحی شما را دیکته کند، از فونت ها و رنگ هایی که استفاده می کنید تا متن دکمه و پیمایش وب سایت.

طراحی وب سایت Wearism توسط Cuberto از طریق Dribbble

در این مفهوم برای یک بوتیک مد آنلاین زنان جوان، طراح به وضوح مخاطبان هدف را در ذهن طراحی کرده است. طرح رنگی روشن و زنانه، نماد نگاری و متن حبابی پررنگ همگی با هم کار می کنند تا یک حس سرگرم کننده و مدرن ایجاد کنند که احتمالا برای دختران نوجوان جذاب است.

آیا می خواهید به زیبایی شناسی مشابهی برای طراحی وب سایت خود دست یابید؟ قالب تبلیغ فیس بوک راد صورتی و in Canva یک نقطه پرش عالی برای شماست تا با برند خود شخصی سازی کنید.