چگونه بک لینک های خوب به دست آوریم: راهنمای گام به گام

۲ بازديد

این را تصور کنید: سال 2011 است. همه دارند آهنگ "Rolling in the Deep" ادل را می خوانند و در مورد عروسی سلطنتی آینده در Tumblr صحبت می کنند.

اما در جای دیگری از اینترنت، برخی از شرکت‌ها در حال یافتن استراتژی‌های خود برای رسیدن به بالای نتایج جستجو هستند که دقیقاً جواب نمی‌دهد.

از آنجا که حتی در سال 2011 - ما در اینجا آیفون 4 روز را صحبت می کنیم - گوگل مارک هایی مانند JCPenney را به دلیل تکنیک های غیراخلاقی لینک سازی جریمه می کرد. اما این شرکت دقیقاً چه کار می کرد؟

بر اساس این مقاله که اکنون باستانی از نیویورک تایمز منتشر شده است، ظاهراً JCPenney برای داشتن هزاران پیوندی که از سراسر وب به وب‌سایت خود هدایت می‌شوند، پول پرداخت کرده است. و برای مدتی کار کرد.

جستجو برای "شلوار جین تنگ" یا حتی "مبلمان" جستجوگران را برای ماه ها به وب سایت JCPenney هدایت می کند. اما سپس گوگل تصمیم گرفت که این برند از مرزهای غیراخلاقی بهینه سازی موتور جستجوی کلاه سیاه (SEO) عبور کرده است و به آن یک بازه زمانی 90 روزه داد که عملاً آن را برای ماه ها از نتایج جستجو پاک کرد.

مبارزات پیوند بیلدینگ سابقه ای طولانی برای همه اندازه های کسب و کار دارد. اما اگر شرکت‌های چند میلیارد دلاری با بازی SEO خود مشکل دارند، مارک‌ها و وب‌سایت‌های کوچک‌تر چه کاری باید انجام دهند؟

یادگیری نحوه بدست آوردن بک لینک خوب یک فرآیند ظریف و همیشه در حال تغییر است. این یک استراتژی بلندمدت با ارزش است، اما به کار سختی نیز نیاز دارد.

در این راهنمای گام به گام، به این می پردازیم که بک لینک ها چیستند، چگونه در موفقیت سئوی شما نقش دارند و چگونه می توان بک لینک های خوبی را بدون ایجاد مشکل در موتورهای جستجو دریافت کرد.

بک لینک کامل خود را تصور کنید. احتمالاً از وب‌سایتی می‌آید که قبلاً با آن آشنا هستید و در حوزه تخصصی شما فعالیت می‌کند.

همچنین منبعی خواهد بود که شما به آن احترام می گذارید. و راستش را بخواهید، حتی ممکن است کمی به موفقیت این وب سایت بک لینک ایده آل حسادت کنید.

همه اینها را با هم اضافه کنید و دستور یک بک لینک با کیفیت بالا را خواهید داشت. دارای اعتبار دامنه خوبی است، محتوای مرتبط با شما را منتشر می کند و منبعی است که از ارتباط با آن احساس افتخار می کنید.

برای اینکه بفهمید چگونه می توانید بک لینک های خوب به دست آورید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی آنها را خوب می کند. بیایید عناصر تشکیل دهنده یک پیوند با کیفیت را تجزیه کنیم.

وب سایت مرتبط است

بک لینک های وب سایت های تصادفی شانس کمتری برای مرتبط بودن با محتوای شما دارند.

به عنوان مثال، اگر وبلاگی را راه اندازی می کنید که در مورد بهترین موتورسیکلت ها بحث می کند، یک بک لینک از یک وبلاگ کلاه ایمنی موتورسیکلت بسیار مرتبط تر از یک بک لینک از یک وب سایت بیوشیمی است. اگر منبع پیوند کمی تصادفی باشد، ممکن است موتورهای جستجو و خوانندگان را سردرگم کند. علاوه بر این، یک وب‌سایت مرتبط ممکن است پیوند شما را در یک صفحه منبع قرار دهد، که فهرستی از لینک‌ها و منابع مفید است که به شما کمک می‌کند بک لینک‌های ارزشمند را ایمن کنید.

منبع معتبر است

شما همچنین می خواهید بک لینک های شما معتبر باشند. این بدان معنی است که آنها از یک منبع قابل اعتماد می آیند، که برای هر جایگاه متفاوت به نظر می رسد.

به عنوان مثال، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) برای اطلاعات پزشکی قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، اما ممکن است معتبرترین وب سایت برای اطلاعات آب و هوا نباشد. شما می خواهید اعتبار موضوعی منبع را برای زمینه خاصی که پوشش می دهید در نظر بگیرید.

به طور کلی، شما باید از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google ، به ویژه دستورالعمل‌های بخش EEAT پیروی کنید .

EEAT مخفف:

  • E تجربه

  • تخصص

  • یک مرجع

  • T زنگ زدگی

این دستورالعمل ها به گوگل کمک می کند تا کیفیت یک وب سایت را ارزیابی کند. در پایین ترین قسمت، شما وب سایت هایی با کمترین کیفیت دارید. اینها اغلب مملو از اطلاعات نادرست یا اطلاعات مضر هستند و عملکرد خوبی ندارند. اگر به اندازه کافی بد باشند، حتی ممکن است از فهرست خارج شوند.

منابع معتبر شامل وبلاگ‌هایی با محتوایی است که مخاطبان شما مفید می‌دانند، وب‌سایت‌هایی که مخاطبان شما با آن‌ها آشنا هستند و منابع معتبر با دامنه بالا. بررسی کنید که این وب‌سایت‌ها نیز ترافیک منظمی داشته باشند.

به طور کلی، وب سایت های با کیفیت بالا فقط محتوای تصادفی منتشر نمی کنند. آنها تمرکز موضوعی باریکی دارند و ارزش درون موضوعی را برای خواننده هدف ارائه می دهند.

برای ایمن سازی بک لینک ها از منابع معتبر با مالک سایت تماس بگیرید.

این وب سایت بهترین شیوه های پیوند را دنبال می کند

یک بک لینک باید از یک منبع معتبر و مرتبط باشد، اما شما می خواهید که لینک از بهترین شیوه های سئو نیز پیروی کند.

در حالت ایده‌آل، شما از قبل از متن لنگر مرتبط با متن در پیوندهای داخلی خود استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، از «اینجا کلیک کنید» استفاده نمی‌کنید)، و می‌خواهید هنگام دریافت بک لینک نیز همین رویکرد را داشته باشید. پیروی از بهترین شیوه های سئو برای استراتژی های موثر لینک سازی بسیار مهم است.

وب سایت قابلیت اعتماد را نشان می دهد

سعی کنید از ابزار Link Explorer Moz برای بررسی کیفیت وب سایت هایی که به کل دامنه لینک می شوند استفاده کنید . یک امتیاز اسپم خواهید دید که کیفیت کلی وب سایت را نشان می دهد.

به گفته موز، به طور کلی، انتخاب وب سایت هایی با امتیاز هرزنامه 30٪ یا کمتر ایده خوبی است. این وب سایت ها احتمالاً برای خوانندگان خود ارزش افزوده ای دارند.

همچنین می‌توانید از ابزاری مانند Ahrefs URL Rating (UR ) برای بررسی کیفیت وب‌سایت‌هایی که به یک URL خاص پیوند می‌دهند، استفاده کنید. وب سایت ها از 1 تا 100 رتبه بندی می شوند و عموماً از رتبه پیج گوگل پیروی می کنند، بنابراین یک UR بالاتر معمولاً با وب سایت های معتبرتر مطابقت دارد.

  • ایجاد پیوند با استفاده از مطالعات و تحقیقات اصلی

  • به دنبال ذکر نام تجاری باشید

  • لینک بیلدینگ شکسته

  • به رقابت نگاه کن

  • وبلاگ مهمان استراتژیک

  • پیوند مجدد در نوع

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

  • به خبرنگاران

  • پادکست مهمان


 

محتوای با کیفیت بسازید

محتوای خوبی ایجاد کنید که به طور طبیعی لینک ها را جذب کند. این به صفحات وب شما نیز محدود نمی شود. از تصاویر بصری مانند اینفوگرافیک ها یا دانلودها نیز برای کمک به ساخت بک لینک استفاده کنید. همانطور که راس هاجنز استراتژی لینک سازی Siege Media را توضیح می دهد:


 

برای مشاهده نتایج این مفهوم در عمل، این مطالعه موردی را در ساخت بک لینک انجام دهید. هنگام تلاش برای یافتن چگونگی دریافت بک لینک های با کیفیت بالا، WordStream یک اینفوگرافیک چشم نواز برای برجسته کردن مشکلاتی که گوگل با آن مواجه شده بود ایجاد کرد. این تصویر به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و در نهایت این شرکت را به یک بک لینک از CNN تبدیل کرد.

به دنبال ذکر نام تجاری باشید

مراقب فرصت های ذکر نام تجاری باشید. از وب‌سایت‌هایی که از شما نام می‌برند بخواهید پیوندی اضافه کنند یا از وب‌سایت‌های مربوطه به آنها اشاره کنند.

این تاکتیک مخصوصاً برای برندهای معتبری که ممکن است نام‌های نامرتبط نامرتبط زیادی در اطراف خود داشته باشند ارزش دنبال کردن دارد. نکته کلیدی این است که نام های تجاری نامرتبط را هدف قرار دهید که با معیارهای خاصی مطابقت دارند.

فرض کنید وب سایتی پیدا کرده اید که مقاله ای در مورد بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارد. اگر شرکت شما یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی ارائه می دهد ، اما شما در آن لیست نیستید، ممکن است بخواهید تماس بگیرید و در مورد گنجاندن ابزار خود در مقاله بپرسید. ممکن است مقاله به دلیل تجدید محتوا باشد، بنابراین افزودن پیوند شما می تواند برای وب سایت دیگر نیز مفید باشد.

روش مشابه دیگر این است که به دنبال پیوندهای شکسته بروید . اگر وب‌سایتی با پیوند خارجی خراب پیدا کردید، با مالک تماس بگیرید تا پیوند شکسته را با گزینه مربوطه خود جایگزین کنید.

آنها می خواهند پیوند شکسته را جایگزین کنند، و اگر پیوند شما به موضوع مرتبط باشد، می تواند راه حلی آسان برای آنها باشد. شما می توانید از ابزاری مانند Siteliner برای جستجوی سریع دامنه برای پیوندهای شکسته استفاده کنید.

اگر بتوانید پیوند خاصی را در یک پست پیدا کنید و آن را در اختیار صاحب وب سایت قرار دهید، بهترین کار را دارد. اگر بیشتر کار را با فکر کردن در بیشتر مراحل برای آنها انجام دهید، آنها ممکن است احساس قدردانی کنند و آماده باشند تا پیوند مرده را با شما عوض کنند.

به رقابت نگاه کن

وقتی در حال کار بر روی یک استراتژی برای چگونگی به دست آوردن بک لینک های خوب هستید، در مورد بک لینک های رقبا برای منابع بالقوه برای همکاری تحقیق کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما از چه تاکتیک هایی استفاده می کنند تا بتوانید آنها را تکرار کنید و آنها را بهبود ببخشید.

شما همچنین می توانید به صورت عمودی نگاه کنید و محتوای خود را در بازار عمودی خود تبلیغ کنید. این صنعت باریک ممکن است مشتریان زیادی نداشته باشد، بلکه به یک پایگاه مشتری بسیار خاص پاسخ می دهد. این ممکن است شامل برخی از برنامه های نرم افزاری یا برنامه هایی با جذابیت محدود باشد.

در حالی که شما همیشه برای مخاطبان گسترده ای جذاب نخواهید بود، مخاطبان هدف خاص شما ممکن است بسیار پرشور باشند.

در حین تجزیه و تحلیل رقبا در جایگاه خود، ممکن است دایرکتوری های آنلاینی را پیدا کنید که ارزش هدف گذاری دارند. این به ویژه برای مشاغل محلی مفید است، بنابراین به دایرکتوری هایی که به رقبای شما پیوند می دهند توجه کنید.

علاوه بر این، رقبا ممکن است از صفحات منبع بک لینک دریافت کنند. شما می توانید همین کار را با یافتن صفحات منابعی که "منابع مفید" یا "منابع مفید" را فهرست می کنند و تماس با صاحبان سایت برای درج سایت خود انجام دهید.

وبلاگ مهمان استراتژیک

طبق نظرسنجی uSERP، این سومین راه محبوب برای ساخت بک لینک در سال 2022 بود. 12 درصد از کارشناسان سئو از این تکنیک استفاده کردند، در حالی که 16 درصد روابط عمومی دیجیتال و 13 درصد بر بازاریابی محتوا تمرکز داشتند.

وقتی تصمیم می‌گیرید برای چه کسی بنویسید، به دنبال وب‌سایتی بگردید که با جایگاه شما همپوشانی داشته باشد – و خوانندگانی مشابه خودتان داشته باشد. هنگامی که منبع خوبی را شناسایی کردید، تماس بگیرید.

اگر وب سایت یک وبلاگ قوی دارد، ممکن است یک پست اختصاصی در مورد نحوه نوشتن برای آن داشته باشد. از استانداردهای آن پیروی کنید و مطمئن شوید که وب سایت قبلاً مقاله ای را که می خواهید ارائه دهید ارائه نکرده است. برخی از وب‌سایت‌ها به تنهایی یک طرح را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند پیش‌نویس تکمیل‌شده را ببینند..برای مشاوره سئو سایت  در رامسر اینجا کلیک کنید

شما می توانید با جستجوی ساده در گوگل یا استفاده از ابزاری مانند Ahrefs ، وبلاگ هایی برای نوشتن پیدا کنید . برای یافتن وب‌سایت‌های مرتبطی که ممکن است پست‌های مهمان را بپذیرند ، یک کلمه کلیدی از جایگاه خود وارد کنید و نتایج را بر اساس عنوان صفحه فیلتر کنید. سپس خواهید دید که کدام وب سایت ها موضوعات مشابهی را در صنعت شما منتشر می کنند.

می‌توانید این وب‌سایت‌ها را بر اساس رتبه‌بندی ترافیک و دامنه فیلتر کنید تا فهرست خود را محدود کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.