تفاوت اصلی بین صفحه اصلی و صفحه فرود (یا اینکه چرا صفحات فرود در تبدیل بسیار خوب هستند)

۱ بازديد

در زیر یک صفحه اصلی و یک صفحه فرود را داریم که در کنار هم قرار گرفته اند. ببینید چگونه صفحه اصلی تعداد زیادی پیوند دارد و صفحه فرود فقط یک پیوند دارد ؟ این خیلی معمولی است.

برای مشاوره طراحی سایت در گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید


 

نمودار مقایسه صفحات اصلی و صفحات فرود

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است - شما اساساً می توانید آنها را به جای پیوند "نشت" نامید - صفحه فرود فوق العاده متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد ، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد. این نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را کشف کنند، و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش های آن ارائه می دهد. از اینجا، یک بازدیدکننده می‌تواند به هر جایی برود - برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره.

اما آنها لزوما خرید نمی کنند. و این نکته است.

صفحه فرود برای این مشتری هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می کنند، همه چیز در مورد آن به سختی کار می کند تا این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند . تبدیل ترافیکی که برند در حال حاضر دریافت کرده است، کار بهتری انجام می دهد. این قدرت صفحات فرود است!

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد تفاوت‌های بین صفحات اصلی و صفحات فرود و موقعیت‌هایی که برای آن‌ها مناسب‌تر هستند غوطه‌ور شوید، می‌توانید در اینجا بیشتر بخوانید .

انواع مختلف صفحات فرود چیست؟

بسته به ویژگی‌های کسب‌وکار و اینکه آیا به دنبال سرنخ، ثبت‌نام یا فروش هستید، تغییرات زیادی در آنجا مشاهده خواهید کرد، اما در اینجا انواع اصلی صفحاتی که مشاهده خواهید کرد وجود دارد:

مقایسه صفحات کلیکی و سرنخ

صفحات فرود نسل سرنخ:
که به آنها « صفحات لید ژنرال »، «صفحات جذب سرنخ» یا «صفحات فشرده» نیز می‌گویند ، از یک فرم به عنوان دعوت به عمل استفاده می‌کنند. این فرم تقریباً همیشه داده های سرنخ مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.

بازاریاب‌های B2B و شرکت‌هایی که اقلام با قیمت بالا را می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای تهیه فهرستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آنها گاهی اوقات چیزی رایگان، مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار، در ازای اطلاعات تماس ارائه می دهند. مارک های تجارت الکترونیک همچنین می توانند از این صفحات برای فهرست سازی یا ارائه ارسال رایگان یا معاملات ویژه نیز استفاده کنند.

برخی از نمونه‌های صفحات فرود ژن لید عبارتند از:

  • صفحات فرود کتاب الکترونیکی : اگر منبع آموزشی ارزشمندی را ارائه دهید (مانند یک گزارش تحقیقاتی یا راهنمای نحوه انجام)، مشتریان احتمالی اغلب تمایل دارند اطلاعات تماس خود را بررسی کنند.
  • صفحات فرود وبینار : می توانید یک وبینار رایگان درباره موضوعی که مشتریان شما می خواهند درباره آن بیشتر بیاموزند برگزار کنید (و از یک صفحه فرود برای جمع آوری ثبت نام ها استفاده کنید).

صفحات فرود کلیکی:
اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) استفاده می شود، صفحات کلیک مستقیم برای فروش یا اشتراک پیش می روند. معمولاً، آنها یک دکمه ساده به عنوان تماس برای اقدام دارند که بازدیدکننده را به جریان پرداخت می فرستد (مانند فروشگاه برنامه ) یا یک تراکنش را تکمیل می کند.

صفحات فرود کلیکی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله:

  • صفحات فرود تجارت الکترونیک : با اختصاص یک صفحه کامل برای نمایش ویژگی‌ها، مزایا و تصاویر محصول خود، می‌توانید کاربر را به تصمیم خرید نزدیک‌تر کنید.
  • صفحات فرود ثبت نام : با ثبت نام برای یک آزمایش رایگان یا اشتراک در سرویس شما، کاربران را تشویق کنید تا اولین قدم را در سفر خود بردارند.
  • صفحات فرود فروش : صفحات فرود فروش همه چیز در مورد ترغیب افراد به خرید، پاسخ دادن به سوالات دقیق و برجسته کردن مزایای کلیدی برای تبدیل آنها به آنها است.

چگونه ترافیک را به صفحات فرود خود هدایت کنید

برای اینکه صفحه فرود شما کار کند، باید آن قیف پر از بازدیدکننده را پر کنید. خوشبختانه، شما گزینه های زیادی دارید. بیایید برخی از منابع رایج تر ترافیک به صفحات فرود را بررسی کنیم.

ترافیک جستجوی پولی

بیشتر موتورهای جستجو شامل تبلیغات پولی هستند. وقتی کسی چیزی را جستجو می کند (مثلاً "باشگاه پنیر ماه")، این تبلیغات به وضوح در نتایج جستجو علامت گذاری شده اند - اما نه خیلی واضح - نشان داده می شوند. در اینجا یک مثال معمولی از گوگل آورده شده است:

اسکرین شات از تبلیغات معمولی گوگل

برخلاف سایر نتایج موجود در صفحه، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک توسط بازاریابان تهیه و پرداخت می شود. کسی که کلیک می کند با نسخه جذاب شما (و گاهی اوقات، تصاویر بصری شما) آشنا می شود. و احتمالاً آنها را بر اساس عبارت جستجو، داده‌های جمعیتی یا علائق نشان داده شده توسط سابقه مرور آنها هدف قرار داده‌اید.

مهم این است که وقتی یک تبلیغ ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که لینک بازدیدکننده شما را کجا می‌برد. بله، می توانید انتخاب کنید که آنها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بسیار بهتر است یک صفحه فرود مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهد .

ترافیک اجتماعی پولی

اجرای تبلیغات در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین روشی کلیدی برای هدف قرار دادن افراد و جوامعی است که به‌ویژه به برند شما علاقه‌مند هستند، صرف نظر از اینکه هنوز در بازار هستند یا خیر.

به جای اینکه افرادی که برای «باشگاه پنیر ماه» جستجو کنند، ممکن است برای افرادی که «قدردانی از پنیر» را به لیست علایق خود در نمایه فیس بوک خود اضافه کرده اند، تبلیغ کنید. زیبایی آن این است که می توانید قبل از اینکه مشتریان شروع به جستجوی محصول شما کنند - یا قبل از اینکه آن را بخواهند، با مشتریان ارتباط برقرار کنید!

جدا از ارائه ویژگی های هدف گیری پیشرفته، هر کانال اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال اینستاگرام برای محصولات و برندهای سبک زندگی با جذابیت بصری قوی به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان B2B ترجیح می‌دهند از LinkedIn برای دسترسی به حرفه‌ای‌هایی که در صنایع خاص کار می‌کنند استفاده کنند.

کمپین های ایمیلی

ایمیل به دلیل دسترسی بسیار زیاد (و هزینه کم) در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اغلب به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی مطرح می‌شود . در سال 2022 Statista پیش بینی کرد که 4.3 میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارد که پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2025 به 4.6 میلیارد افزایش یابد. این بیش از نیمی از کره زمین است!

ترکیبی قدرتمند از ایمیل ها و صفحات فرود می تواند هم برای تقویت روابط موجود با مشتریان و هم برای به دست آوردن روابط جدید استفاده شود. پس از ایجاد یک الگوی ایمیل مناسب و لیستی از مخاطبین، ایمیل با دقت ساخته شده شما به شما امکان می دهد خوانندگان را با پیشنهاد خود جذب کنید، در حالی که صفحه فرود جزئیات را پر می کند و بازدیدکنندگان را به سمت دعوت به اقدام هدایت می کند.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به هر بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که از یک منبع بدون پرداخت پول می‌آیند - مانند نیمه پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP). با ایجاد محتوای مفید و قانع کننده در وب سایت یا صفحات فرود خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.

اسکرین شات از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل

با این حال، نامیدن آن "بدون پرداخت" کمی گمراه کننده است. این بدان معنا نیست که زمان و پولی برای رتبه بندی سرمایه گذاری نشده است. (اگر فقط!) یک حوزه کامل از متخصصان اختصاص داده شده است تا از طریق تعادل استراتژی دقیق، دانش فنی و ایجاد محتوای درخشان، تا حد امکان ترافیک ارگانیک را از Google جمع کنند. این به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

آیا کانال دیگری وجود دارد که صفحات فرود در آن کار کنند؟

پوشش هر مورد استفاده ای که دیده ایم غیرممکن است. به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات بومی را در طول پادکست اجرا کنید، یا آزمون‌های تعاملی ایجاد کنید، یا تبلیغات چاپی سنتی را با کدهای QR اجرا کنید. مهم نیست که چگونه بالای قیف خود را پر می کنید، یک صفحه فرود به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

چرا فقط برای افزایش ترافیک من پولی نمی پردازم؟

شما کاملاً می توانید - در واقع، بسیاری از بازاریابان این کار را انجام می دهند. اما این نیز منطقی است که بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل کنید و بهترین بازده را از دلارهای بازاریابی خود دریافت کنید. به نوعی مانند حمل آب در یک سطل نشتی است—شما همیشه می توانید سعی کنید آب بیشتری در سطل بریزید، اما رفع نشتی زندگی شما را بسیار آسان تر می کند (و خشک می کند).

پاسخ به سوالات در حال سوختن صفحه فرود شما

شما سوالاتی دارید، ما پاسخ هایی داریم که به شما کمک می کند تا هر قطره ای از ارزش را از صفحات فرود خود کم کنید و به اهداف خود برسید.

آیا هر صفحه ای می تواند صفحه فرود باشد؟

از نظر فنی حتما به عنوان مثال، این اصطلاح در Google Ads و Analytics به این شکل استفاده می شود. اما همه صفحات مقصد برابر نیستند. در Unbounce (و در بیشتر محافل بازاریابی)، ما از اصطلاح "صفحه فرود" برای توصیف یک صفحه خاص کمپین تنها با یک فراخوان برای اقدام و بدون ناوبری وب سایت استفاده می کنیم.

آیا می توانم یک صفحه فرود بدون وب سایت داشته باشم؟

بله! می‌توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که برای هدف خاصی طراحی شده است (مانند فروش یک محصول یا ایجاد سرنخ)، سپس همه تبلیغات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به صفحه فرود نشان دهید و اجازه دهید کارهای خود را انجام دهد.

ایجاد صفحات فرود یکباره به ویژه برای موقعیت هایی مانند کمپین های کوتاه مدت مفید است، جایی که شما فقط نیاز دارید که صفحه فرود برای مدت زمان محدودی وجود داشته باشد. یا حتی برای آزمایش ایده های جدید کسب و کار یا محصول. امکانات بی حد و حصر است!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.