سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

سئو منفی چیست

۴ بازديد

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک روش پویا است که برای همگامی با خواسته های مدرن جویندگان اطلاعات برای همیشه در حال تغییر است. امروزه رتبه بندی در صفحه اول جستجوی گوگل یک شاهکار بزرگ است که نیازمند تحقیق متفکرانه کلمات کلیدی، توسعه محتوا، استراتژی اجتماعی، اندازه گیری کمپین و بهینه سازی در سایت است.برای مشاوره سئو سایت دربندر انزلی اینجا کلیک کنید

به عبارت دیگر، یک رویکرد نسبتا وقت‌گیر، جامع و مثبت به سئو به سایت شما کمک می‌کند تا با برآوردن نیازهای خاص مخاطبان، به بالاترین سطح صعود کند.     

جای تعجب نیست که چند سیب بد وجود دارند که تمایلی به تلاش یا سرمایه گذاری برای توسعه مناسب وب سایت خود ندارند. در عوض، آنها میانبرها – تاکتیک‌های سئوی منفی – را ترجیح می‌دهند که هدفشان از بین بردن رقابت صادقانه و گرفتن آن نقاط برتر از طریق فریب است. برخی از تمرین‌کنندگان عمداً سئوی منفی را برای به دست آوردن نتایج سریع برای مشتریان خود تمرین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به‌طور ناخواسته به این ترفندها می‌افتند، زیرا چیز بهتری نمی‌دانند.   

برای کسب‌وکارهای اخلاقی مانند شما، دانستن چگونگی شناسایی بازیگران منفی سئو در بازار و پاسخ سریع برای حفظ موقعیت رقابتی شما بسیار مهم است.  

سئو منفی چیست؟

سئو منفی که گاهی اوقات به آن سئو کلاه سیاه نیز می گویند، شامل استفاده از تاکتیک های مخرب در سایت شما برای لکه دار کردن اعتبار شما نزد گوگل و سرقت رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مهم برای استفاده در سایت رقیب است. در گذشته، سئو منفی ممکن است به سادگی ربودن سایت شما با تبلیغات بنری مشکوک باشد. با این حال، سئو منفی امروزی بسیار پیچیده تر و پیچیده تر شده است.  

نمونه هایی از سئو منفی

  • ایجاد پیوند: بازیگران بد می توانند لینک های با کیفیت پایین را از سایت هایی که صرفاً با هدف نگهداری لینک های بی فایده، هرزنامه و نامرتبط ایجاد شده اند، به وب سایت شما نشان دهند.
  • ارسال محتوای تکراری: کپی و چسباندن محتوای شما و انتشار آن در چندین سایت در سراسر اینترنت یکی از ساده ترین روش هایی است که اسپمرها برای جریمه کردن سایت شما از آن استفاده می کنند.
  • اصلاح محتوا: این شامل اجرای اسکریپت های نامرئی از قالب های سرصفحه یا پاورقی است.
  • ایجاد پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی:  ارسال‌کنندگان هرزنامه اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی حمله می‌کنند، حساب‌هایی را در فیس‌بوک یا توییتر با نام شرکت ایجاد می‌کنند و نظرات منفی منتشر می‌کنند یا پست‌هایی با کیفیت پایین ارسال می‌کنند تا شهرت خود را از بین ببرند.
  • فهرست‌زدایی سایت: این شامل تغییر فایل robots.txt در سرور برای حذف شما از جستجو است.
  • خزیدن اجباری: کاهش سرعت وب‌سایت‌ها راهی آسان برای آسیب‌رسانی به متخصصان سئو منفی است. با خزیدن اجباری سایت، مالیات بر بار سرور و در نهایت از کار انداختن سایت، متخصصان سئو منفی می توانند سایت شما را کاهش دهند یا رتبه آن را کاهش دهند.
  • ارتکاب کلاهبرداری کلیک:  یک ربات CTR برنامه‌ریزی‌شده به‌دنبال کلمات کلیدی اصلی و عبارات مارک سایت می‌گردد، سپس روی فهرست کلیک می‌کند تا به سرعت به صفحه درخواست موتور جستجو بازگردد. زمانی که گوگل حدس بزند که مالک سایت ممکن است در تلاش برای "بازی کردن سیستم" باشد، سایت حذف می شود.
  • افزودن بدافزار: اگر بدافزار به سایت شما حمله کند، Google ممکن است به کاربران هشدار دهد که "این سایت ممکن است هک شود" قبل از بازارسال و باعث کاهش شدید ترافیک شود.

آیا می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوگر خود را به طور ناگهانی افزایش دهید؟ چک لیست 15 نقطه ای ضروری SEO فنی ما را همین امروز دانلود کنید!

گوگل در مورد سئو منفی چه می گوید؟

جامعه آنلاین وب مسترها و بازاریابان از اعتراف Google Webmaster به وجود سئو منفی در سال 2012 شوکه و نگران شد. از آن زمان، Google Webmaster Matt Cutts به ما اطمینان می دهد، "طبق تجربه من، افراد زیادی هستند که در مورد سئو منفی صحبت می کنند. ، اما تعداد بسیار کمی از مردم آن را امتحان می کنند. و تعداد کمتری از آنها واقعاً موفق می شوند.» او همچنین ادامه داد که کسب‌وکارهای کوچک نباید نگران هدف قرار گرفتن سئوی منفی باشند، زیرا این تاکتیکی است که طبق گزارش‌ها فقط در بازارهای تخصصی کسب‌وکارهای بزرگ‌تر و بسیار رقابتی استفاده می‌شود.

آیا گوگل کاری در مورد سئوی منفی انجام می دهد؟

البته، گوگل انواع کارها را در قسمت پشتی انجام می دهد. آنها نمی توانند دقیقاً توضیح دهند که در هر به روز رسانی چه اتفاقی می افتد، زیرا ارسال کنندگان هرزنامه بلافاصله دست به کار می شوند تا راه هایی برای بهره برداری از الگوریتم های جدید بیابند.

ویژگی «رد کردن پیوند» که در اکتبر 2012 عرضه شد، پاسخ عمومی گوگل به نگرانی در مورد سئو منفی بود. این ابزار به مدیران وب‌سایت‌ها از فعالیت دستی هرزنامه یا لینک‌های غیرطبیعی اطلاع می‌دهد و به این گزینه اجازه می‌دهد تا لینک‌های برگشتی را از لینک دادن به سایت و/یا دامنه خود رد کنند. با پرداختن به مشکل از طریق یک فایل متنی ساده از فهرست‌های URL، گوگل کنترل فعالیت‌های جعلی را آسان‌تر می‌کند. 

با این حال، گوگل همچنین از شما می‌خواهد که از توانایی آن‌ها در پاداش دادن به سایت‌های خوب و مجازات افراد بد اطمینان داشته باشید. آنها توضیح دادند: " بیشتر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار ندارند ." 

چگونه وب سایت خود را در برابر حملات منفی سئو ایمن کنیم؟

تضمین های گوگل برای مالک وب فعال کافی نیست. خوشبختانه، چندین راه برای محافظت فعال از وب سایت شما وجود دارد. 

 

1. اعلان‌های ایمیل را از کنسول جستجوی Google فعال کنید.

اکنون تمام اطلاعات و مسائل مربوط به وب سایت شما می تواند در خط مقدم ذهن شما باشد. وقتی دیدید چه خبر است، می‌توانید استراتژی‌های پیشرفته‌تری را برای جلوگیری از سئوی منفی به کار بگیرید، از جمله نظارت بر بک لینک‌های وب‌سایت، رد کردن (یا حذف) بک لینک‌های مشکوک، و ایمن‌سازی وب‌سایت خود در برابر بدافزارها/هکرها.

 

2. مراقب بک لینک های خود باشید.

پلتفرم های مدیریت دید آنلاین مانند Semrush به شما کمک می کند تا از طریق خلاصه ای از تغییرات ایمیل، بک لینک های خود را نظارت کنید. ایجاد بک لینک برای تأثیر منفی بر وب سایت ها از وب سایت های با کیفیت پایین، ابزار مورد علاقه متخصصان سئو منفی است.



3. بک لینک های مهم خود را از نزدیک تماشا کنید.

باز هم، ابزاری مانند Semrush بسیار ارزشمند است. مهم‌ترین بک لینک‌های خود را علامت‌گذاری کنید و از حذف آنها مطلع شوید. می توانید با مدیران وب سایت ها تماس بگیرید و بخواهید بک لینک های ارزشمند بازیابی شوند تا وضعیت جستجو را از دست ندهید.



4. از وب سایت خود در برابر هکرها و بدافزارها محافظت کنید.

با وجود همه هک‌های پرمخاطب و نفوذهای پرهزینه داده‌ها در اخبار این روزها، تقویت امنیت وب‌سایت خود در برابر حملات بدافزار بدافزار هرگز مهم نبوده است. خوشبختانه، مراحل آسان و مقرون به صرفه ای وجود دارد که می توانید برای این کار انجام دهید، مانند:

  • استفاده از رمز عبور قوی مدیر
  • استفاده از احراز هویت دو مرحله ای در صورت وجود
  • نگهداری وب سایت به روز
  • نصب افزونه های امنیتی (اگر کاربر HubSpot هستید ، در مورد ابزارهای امنیتی داخلی در اینجا بخوانید )
  • ایجاد سیستم پشتیبان گیری خودکار

5. مراقب سارقان و کپی‌کنندگان محتوا باشید.

Copyscape می تواند به شما کمک کند در صورت وجود نسخه های دیگری از محتوای خود را در جای دیگری در اینترنت پیدا کنید. 

 

6. مراقب منشن های رسانه های اجتماعی خود باشید.

از طریق داشبوردهای صفحه اجتماعی خود نقش فعالی در مدیریت رسانه های اجتماعی بازی کنید. HubSpot، Hootsuite و Social Mention ابزارهای گوش دادن اجتماعی را ارائه می دهند که هر زمان نام شما در رسانه های اجتماعی ذکر شد به شما هشدار می دهند. هنگامی که ذکر می شود، مطمئن شوید که هر گونه نگرانی را مستقیماً و به سرعت برطرف می کنید تا از انتشار تبلیغات بد جلوگیری کنید.



7. سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید.

هشدارهای گوگل آنالیتیکس زمانی که زمان بارگذاری وب‌سایت شما کاهش می‌یابد برای شما ایمیل می‌فرستد، بنابراین می‌توانید زمان و دلیل وقوع آن را شناسایی کنید. ممکن است لازم باشد کش را فعال کنید، افزونه‌ها یا افزونه‌های ذخیره‌سازی منابع را حذف کنید، اندازه‌های تصویر خود را بهینه کنید، از شر کدهای اضافی خلاص شوید، یا اقداماتی را برای مسدود کردن فعالیت‌های هرزنامه انجام دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.