جمعه ۲۷ مهر ۰۳

CTR متوسط ​​چیست؟

۲ بازديد

وقتی سعی می کنید بفهمید که CTR شما خوب است یا نه، احتمالاً از خود می پرسید که CTR متوسط ​​چیست.

در زیر نتایج یک مطالعه در سال 2021 وجود دارد که به بررسی 17 میلیارد کلمه کلیدی برای ایجاد میانگین CTR بر اساس موقعیت های SERP پرداخته است.برای سفارش سئو سایت در انزلی و طراحی سایت در انزلی با محدثه خجسته تماس بگیرید

با نگاهی به این نمودار، ممکن است فکر کنید که سایت شما بسیار عقب مانده است - یا اینکه سایت شما عملکرد شگفت انگیزی دارد و می توانید اینجا متوقف شوید - اما با من بمانید.

مقایسه CTR سایت شما با یک معیار عمومی چندان مفید نیست زیرا می تواند از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت باشد. اگر می‌خواهید عمیق‌تر شوید، می‌توانید گزارش کاملی را که شامل داده‌های تفکیک‌شده برای ۱۳ صنعت مختلف است

استفاده از میانگین CTR در بالا به عنوان یک چارچوب مرجع کلی مشکلی ندارد، اما باید زمانی که آمار صفحه وب خود را بررسی کردید، معیار خود را به روز کنید.

همانطور که نمی خواهید CTR را از یک دیدگاه کلی تجزیه و تحلیل کنید، نمی خواهید برای CTR به عنوان یک اقدام فراگیر در سراسر سایت بهینه سازی کنید.

شاید شنیده باشید که بازاریابان بهینه سازی CTR را به عنوان یافتن "میوه کم آویزان" می نامند.

برای پیدا کردن صفحاتی که باید CTR را بهینه کنید، وارد کنسول جستجوی Google شوید، ویژگی جستجوی خود را انتخاب کنید و گزارش عملکرد > نتایج جستجو را باز کنید.

محدوده تاریخ به طور خودکار روی سه ماه گذشته تنظیم می شود. این خوب است، اما برای در نظر گرفتن حجم و فصلی بودن سایت خود، مدت زمان را طولانی یا کوتاه کنید.

برای انتخاب فقط کارت‌های امتیازی برای «تعداد کل»، «متوسط ​​CTR» و «موقعیت میانگین» کلیک کنید. 

با کلیک بر روی علامت «+» با متن «جدید»، فیلترهایی را اضافه کنید تا به کشور مورد نظر (و موضوع محتوا) خود بپردازید.

بهینه سازی برای CTR تنها زمانی وارد عمل می شود که به صفحه اول برسید - احتمالاً در پنج نتیجه جستجوی برتر.

در گوشه سمت راست بالای جدول کنسول جستجوی شما سه خط وجود دارد. روی این خطوط کلیک کنید تا داده های خود را بر اساس «موقعیت کوچکتر از 6» و با «CTR کوچکتر از» تقسیم بندی کنید (متوسط ​​CTR خود را در اینجا وارد کنید).

در تصویر بالا، من تقسیم بندی بر اساس کشور هدف، حذف پرس و جوهای نام تجاری، فیلتر بر اساس رتبه های برتر، و مرتب سازی بر اساس برداشت ها برای نمایش درخواست های برتر سایت را انتخاب کردم.

در این جدول، فهرستی از پرس و جوها را در رابطه با اهداف کسب و کار خود در نظر بگیرید. شما به دنبال یک روند یا یک کلمه کلیدی ارزشمند برای برند هستید. 

برای این مثال، می‌خواهیم پرس و جو «آموزش خواب» را بررسی کنیم، زیرا میانگین موقعیت آن در پنج رتبه برتر است و تعداد خوبی از نتایج جستجو وجود دارد. اما CTR تنها 1.3٪ است.

در مرحله بعد، می خواهیم روند حجم جستجو را بررسی کرده و روی داده ها کلیک کنیم. استفاده از کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs آسان است :

ما می‌خواهیم روند مثبت (یا پایدار) را در حجم جستجو ببینیم و نتایج ارگانیک تعداد زیادی کلیک را به دست آورد (توزیع کلیک). 

زیرا اولویت بندی صفحه ای که به ندرت منجر به کلیک های ارگانیک می شود، فایده ای ندارد.

کلمه کلیدی مثال ما، "آموزش خواب" روند جستجوی ثابتی دارد و نتایج ارگانیک حدود 63٪ از کلیک ها را برنده می شود. 

سرمایه گذاری زمان و منابع برای بهبود CTR برای این صفحه وب احتمالاً ترافیک سایت را افزایش می دهد.

همانطور که آموختیم، رتبه های بالا تضمین نمی کند که کاربران وارد سایت شما شوند. کمی ظرافت بیشتری می خواهد.

مثال ما رتبه بندی سایتی را در پنج سایت برتر برای جستجوی جستجوی با ارزش با CTR 1.2٪ نشان می دهد.

اگر صفحه شما در صفحه اول رتبه دارد اما CTR کمتر از حد انتظار دارد، این 9 نکته را دنبال کنید.

1. تگ عنوان خود را با تگ H1 خود مطابقت دهید

 

همچنین متوجه شدیم که اگر تگ عنوان شما در صفحه با تگ H1 مطابقت داشته باشد، گوگل کمتر احتمال دارد که برچسب عنوان شما را در نتایج جستجو تغییر دهد. 

این نکته واقعا ساده است. موتورهای جستجو (و افراد) عنوان و تگ H1 را در صفحه ترجیح می دهند تا محتوای داخل مقاله را منعکس کند، بنابراین بهتر است آنها مطابقت داشته باشند.

ابزار Page Explorer در Ahrefs می‌تواند به شما نشان دهد که آیا عناوین شما بازنویسی می‌شوند و آیا با تگ‌های H1 شما مطابقت دارند یا خیر.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

باز کنید و سپس به گزارش کاوشگر صفحه بروید . سپس روی «Content» کلیک کنید و از منوی کشویی «عناوین صفحه و SERP مطابقت ندارند» را انتخاب کنید.

صفحاتی که عنوان با عنوان SERP مطابقت ندارد، در جدولی نمایش داده می شوند. در گوشه سمت راست بالای آن جدول، روی «ستون‌ها» کلیک کنید.

در منوی سمت چپ، «Content» را باز کنید و روی «H1» کلیک کنید. ویجت "H1" را بعد از عنوان SERP بکشید و رها کنید. روی «اعمال» کلیک کنید.

اکنون می‌توانید ببینید که آیا H1 یا برچسب عنوانی وجود دارد که بخواهید برای بهبود بالقوه CTR به‌روزرسانی کنید. 

2. عناوین قابل کلیک ایجاد کنید (نه کلیک کردن)

با فراگیرتر شدن طعمه کلیک (عناوین چشم نواز که توجه را به محتوای سایه دار جلب می کنند)، نوشتن عناوینی که به طور دقیق محتوای صفحه وب شما را منعکس می کند، بسیار مهم است. 

برای یک عنوان خوب است که توجه را به خود جلب کند، اما مراقب باشید که این کار را طوری انجام دهید که به تجربه خواننده احترام بگذارد. زیرا وقتی اعتماد خواننده را از دست بدهید، از بین رفته است. 

 

3. از قطع شدن به دلیل طول پیکسل خودداری کنید

عنوان صفحه باید کمتر از 580 پیکسل (حدود 50 تا 60 کاراکتر) باشد تا در نتایج موتور جستجو قطع نشود. 

این طول عنوان صفحه شما را به طور کامل در دسکتاپ و موبایل قابل مشاهده نگه می دارد.

می توانید به سرعت صفحات آسیب دیده را در Ahrefs پیدا کنید . به ابزار Page Explorer بروید . فیلتر کشویی «Content» را انتخاب کنید و روی گزینه «Title too long» کلیک کنید.

هنگام ایجاد صفحات جدید از ابزار پیش نمایش SERP استفاده کنید تا به شما کمک کند عنوان و توضیحات خود را تجسم کنید تا بتوانید آنها را به درستی دریافت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.