جمعه ۲۷ مهر ۰۳

نرخ پرش خوب چیست

۳ بازديد

نرخ پرش معیاری است که برای اندازه گیری اثربخشی یک وب سایت از نظر تعامل کاربر استفاده می شود. با تقسیم تعداد بازدیدکنندگانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه سایت شما را ترک می کنند بر تعداد کل بازدیدکنندگانی که به سایت شما می آیند محاسبه می شود. به عبارت دیگر، به شما نشان می دهد که چند نفر پس از مشاهده یک صفحه، از وب سایت شما دور شده اند.

نرخ پرش خوب چیست؟

این بستگی به صنعت شما دارد، ترافیک شما از کجا می آید و در چه نوع صفحه ای قرار می گیرد. با توجه به HubSpot، میانگین نرخ پرش برای اکثر وب سایت ها از 26٪ تا 70٪ است. علاوه بر این، میانگین نرخ پرش برای یک وب سایت B2B 56٪ است، در حالی که میانگین نرخ پرش برای یک وب سایت B2C 45٪ است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این ارقام بر اساس نوع صفحه متفاوت است ، پست های وبلاگ دارای نرخ پرش بالاتری در حدود 65٪ و صفحات تجارت الکترونیک به طور متوسط ​​33٪ هستند.

به نظر می‌رسد داده‌های Contentsquare با 33% SmartBugMedia در تضاد است، زیرا دومی دریافت که میانگین نرخ پرش برای سایت‌های تجارت الکترونیک 47% است.

 
میانگین نرخ پرش

در هر صورت، دلیل اینکه یک وبلاگ یا وب سایت خبری ممکن است نرخ پرش بالاتری داشته باشد این است که بازدیدکنندگان ممکن است برای خواندن یک مقاله خاص آمده باشند و سپس آن را ترک کنند. برعکس، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک به هر حال نرخ پرش پایین‌تری می‌خواهد، زیرا بازدیدکنندگان بیشتر به مرور و خرید در چندین صفحه تمایل دارند.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، نرخ پرش 40٪ یا کمتر خوب در نظر گرفته می شود، در حالی که نرخ پرش 55٪ یا بالاتر بالا در نظر گرفته می شود و ممکن است نشان دهد که برای جذب بازدیدکنندگان و تشویق آنها به کاوش بیشتر در وب سایت شما، به بهبودهایی نیاز است.

اما مهم است که در نظر داشته باشید که هر وب سایتی منحصر به فرد است و ممکن است عوامل دیگری نیز بر نرخ پرش تأثیر بگذارند.

توجه به این نکته مهم است که این معیارها فقط دستورالعمل های کلی هستند و ممکن است برای هر وب سایتی اعمال نشوند. همچنین مهم است که هنگام ارزیابی نرخ پرش، عوامل دیگری مانند کیفیت محتوای وب سایت و تجربه کاربری خود را در نظر بگیرید.

نرخ پرش در مقابل نرخ خروج

به راحتی می توان این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفت. نرخ خروج درصد افرادی است که پس از بازدید از هر تعداد صفحه در یک وب سایت، یک صفحه خاص را ترک می کنند. از طرف دیگر، نرخ پرش درصد افرادی است که در یک صفحه فرود می آیند و همان صفحه را بدون انجام هیچ اقدام دیگری ترک می کنند.

به همین دلیل مهم است که بدانید چه نوع محتوایی برای سایت شما بهترین کار را دارد و مردم چگونه با آن تعامل دارند، بنابراین می توانید تغییرات لازم را برای بهینه سازی نرخ پرش خود ایجاد کنید

چگونه نرخ پرش خود را پیدا کنید

برای محاسبه نرخ پرش وب سایت خود به صورت دستی، باید تعداد کل بازدیدکنندگانی که وارد وب سایت شما شده اند (که به عنوان «ورودی ها» نیز شناخته می شود) و تعداد کل بازدیدکنندگانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه وب سایت شما را ترک کردند، بدانید. ).

نرخ پرش = (تعداد کل پرش / تعداد کل ورودی ها) x 100

به عنوان مثال، اگر شما 1000 بازدیدکننده از وب سایت خود داشته باشید، و 500 نفر از آنها پس از مشاهده تنها یک صفحه، آن را ترک کنند، نرخ پرش شما به این صورت خواهد بود:

نرخ پرش = (500 / 1000) × 100 = 50٪

بنابراین، در این حالت، نرخ پرش وب سایت شما 50 درصد خواهد بود.

لطفاً توجه داشته باشید که نرخ پرش تنها یک معیار است که باید هنگام ارزیابی عملکرد وب سایت خود در نظر بگیرید. همچنین باید به معیارهای دیگر مانند زمان در سایت، صفحات در هر جلسه و نرخ تبدیل نگاه کنید تا درک جامع تری از نحوه تعامل کاربران با وب سایت خود داشته باشید.

نرخ پرش در مورد وب سایت/صفحه شما چه چیزی را نشان می دهد؟

نرخ پرش می تواند چیزهای زیادی در مورد عملکرد صفحه شما به شما بگوید. این نشان می دهد که آیا بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیر هستند یا خیر و آیا آنها صفحات دیگر وب سایت شما را پس از فرود در صفحه اولیه مشاهده می کنند یا خیر.

نرخ پرش پایین نشانه این است که صفحه شما کار خود را انجام می دهد و باعث الهام بخشیدن به بازدیدکنندگان برای کاوش صفحات بیشتر در وب سایت شما می شود، در حالی که نرخ پرش بالا نشان می دهد که چیزی خاموش است و نیاز به تنظیم دارد.

همچنین نکاتی در مورد نوع محتوایی که ارائه می‌دهید ارائه می‌دهد: آیا مرتبط، جالب یا مفید است؟ آیا تبلیغات یا پنجره های بازشو خیلی زیاد است؟ آیا زمان بارگذاری صفحه خیلی کند است؟ آیا طراحی تجربه کاربری بصری و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است؟ همه این موارد می تواند بر نحوه تعامل افراد با سایت شما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که به آنچه که نرخ پرش در مورد وب سایت/صفحه شما نشان می دهد نگاه کنید.

به یاد داشته باشید، نرخ پرش تنها یک جنبه از بسیاری از نقاط داده کمی است. بنابراین، جفت کردن اطلاعات کمی با درک کیفی از پلتفرم های داده رفتاری مانند Fullstory ضروری است تا تصویری جامع از عملکرد وب سایت خود به دست آورید. تجزیه و تحلیل مشتری می تواند بینش عمیق تری در مورد رفتار کاربر ارائه دهد و به شما کمک کند نرخ پرش را در زمینه سفرها و تعاملات کلی مشتری تفسیر کنید.

درک اینکه کجا و چرا افراد وب سایت شما را ترک می کنند، کلید بهینه سازی نرخ پرش شما است. تجزیه و تحلیل نحوه تعامل افراد با وب سایت شما به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، بنابراین می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید تا بازدیدکنندگان خود را درگیر نگه دارید و برای اطلاعات بیشتر بازگردید.

توضیحات احتمالی برای نرخ پرش بالا

 
دلایل احتمالی نرخ پرش بالا

بیش از یک دلیل وجود دارد که نرخ پرش شما ممکن است بالاتر از آن چیزی باشد که می خواهید باشد. در اینجا تعدادی از متداول ترین مقصران ذکر شده است:

صفحه با کندی بارگذاری

همه ما به وب‌سایت‌هایی رفته‌ایم که سرعت بارگذاری آن‌ها بسیار کند است. کافی است هر کسی را وادار کنید دکمه برگشت را بزند و به دنبال راه حل سریعتر باشد. و این دقیقاً همان کاری است که بیشتر کاربران انجام می‌دهند—آن‌ها از زمان بارگذاری کند و تجربه کاربری بد رنج نمی‌برند.

ابرداده های گمراه کننده

اگر تگ عنوان و توضیحات متا یک صفحه به درستی محتوا را منعکس نکند، ممکن است بازدیدکنندگان را گیج کند و آنها را وادار کند که در جستجوی چیزی که بیشتر مرتبط با آنچه انتظار داشتند، کلیک کنند.

صفحه خالی یا خطای فنی

این غیرعادی نیست که وب سایت ها هر از گاهی با مشکلات فنی از جمله صفحات خالی یا خطاهای سرور مواجه شوند. اینها نه تنها به وب سایت شما شهرت بدی می دهند، بلکه می توانند به سرعت تعداد بازدیدکنندگانی را که به اندازه کافی برای کشف آنچه شما ارائه می دهید کاهش دهند.

محتوای بهینه نشده

محتوای با کیفیت پایین یکی از بزرگترین متخلفان در مورد نرخ پرش بالا است. اگر محتوای شما مملو از اشتباهات املایی و گرامری، پاراگراف های بیش از حد طولانی یا موضوعات بی ربط باشد، خوانندگان تمایلی به ماندن طولانی مدت ندارند.

UX ضعیف

تجربه کاربری یک وب سایت (UX) عامل بزرگی در مورد ماندن یا عدم ماندن شخصی در صفحه است. اگر وب‌سایت شما مملو از تبلیغات مزاحم، پاپ‌آپ‌های آزاردهنده یا ویدیوهای پخش خودکار است، این احتمال وجود دارد که کاربران برای یافتن چیزهای دیگری که ارائه می‌دهید کنار نخواهند آمد.

صفحه سازگار با موبایل نیست

با توجه به اینکه افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می کنند، مهم است که سایت شما برای این پلتفرم ها بهینه شده باشد . اگر وب‌سایت شما برای ظاهر و کارکرد درست روی دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده باشد، بازدیدکنندگان احتمالاً در جستجوی تجربه کاربری بهتر آن را ترک خواهند کرد.

به یاد داشته باشید - Google از داده های تلفن همراه برای تعیین رتبه بندی جستجو استفاده می کند، بنابراین قابلیت استفاده از تلفن همراه بیش از هر زمان دیگری مهم است.

درخواست بیش از حد

در برخی از صفحات، ممکن است از بازدیدکنندگان بخواهید کارهایی بیش از خواندن محتوا انجام دهند - مانند ثبت نام برای یک حساب کاربری یا پر کردن یک فرم. اگر صفحه اطلاعات زیادی درخواست می کند یا به مراحل زیادی نیاز دارد، بازدیدکنندگان ممکن است قبل از هر اقدامی آن را ترک کنند. آنها قبل از درک ارزش، هزینه زیادی را درک کرده اند .

درک و بهینه سازی نرخ پرش وب سایت شما می تواند به شما در حفظ سطح تعامل سالم با بازدیدکنندگان کمک کند. بنابراین مراقب تجزیه و تحلیل خود (Fullstory، Google Analytics و غیره) باشید تا مطمئن شوید که نرخ پرش شما مطابق با آنچه از وب سایت خود انتظار دارید است. با تنظیمات مناسب، می توانید بازدیدکنندگان را درگیر نگه دارید و برای اطلاعات بیشتر بازگردید.

چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم

بهبود سرعت بارگذاری صفحه

همانطور که قبلا ذکر شد، سرعت بارگذاری صفحه تاثیر عمده ای بر نرخ پرش دارد. اگر سرعت بارگذاری صفحات شما پایین است ، بازدیدکنندگان احتمالاً ناامید شده و قبل از اینکه فرصتی برای کاوش بیشتر داشته باشند، سایت را ترک می کنند. برای بهبود زمان بارگذاری صفحه، روی بهینه سازی تصاویر، کوچک کردن فایل های CSS و جاوا اسکریپت، استفاده از فناوری های کش و فشرده سازی فایل ها تمرکز کنید.

گزارش "عملکرد سایت" در ابزار ممیزی سایت Semrush می تواند به شما کمک کند یک نمای کلی از معیارهای سرعت وب سایت خود داشته باشید، بنابراین می توانید ببینید که چه پیشرفت هایی باید انجام شود. و با چند تغییر ساده، به خوبی در مسیر کاهش آن نرخ پرش مزاحم خواهید بود.

تجربه کاربری تلفن همراه خود را بهینه کنید

با بیش از نیمی از ترافیک آنلاین که اکنون از دستگاه های تلفن همراه می آید، اگر می خواهید وب سایت شما موفق باشد، باید روی تلفن ها و تبلت ها فعال بماند. Google's Mobile Friendly Test راهی آسان برای بررسی مجدد ظاهر سایت شما در حال حرکت است.

برای اجرای یک ارزیابی سریع، به سادگی روی هر نقطه از صفحه که مایل به تجزیه و تحلیل هستید کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده "Inspect" را انتخاب کنید - این به شما بینش فوری در مورد آنچه نیاز به بهبود دارد می دهد!

تست موبایل دوستانه همچنین نکاتی را در مورد چگونگی بهبود وب سایت خود برای کاربران تلفن همراه به شما ارائه می دهد، مانند افزایش اندازه فونت و هدف ضربه زدن، کاهش افزونه ها و تبلیغات، یا فعال کردن طراحی واکنش گرا.

با بهینه‌سازی تجربه کاربری تلفن همراه خود، می‌توانید تجربه لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تری را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، تجربه‌ای که پس از مشاهده تنها یک صفحه به پایان نمی‌رسد.

از لینک های داخلی به طور هدفمند استفاده کنید

راه دیگری که می توانید بازدیدکنندگان را درگیر نگه دارید و نرخ پرش خود را کاهش دهید، استفاده از پیوندهای داخلی است . لینک‌های داخلی، لینک‌هایی هستند که کاربران را به صفحات دیگر در همان وب‌سایت هدایت می‌کنند، برخلاف پیوندهای خارجی، که آنها را به وب‌سایت دیگری می‌برد.

استفاده از لینک‌های داخلی می‌تواند از خروج بازدیدکنندگان از صفحات شما جلوگیری کند، زیرا آنها را تشویق می‌کند که روی آن کلیک کرده و محتوای شما را بیشتر کاوش کنند. یک راه عالی برای انجام این کار، افزودن بخش «پست‌های مرتبط» در انتهای مقاله‌هایتان است، که به کاربران فرصت بیشتری می‌دهد تا روی آن کلیک کرده و پست‌های بیشتری را بخوانند که ممکن است به علایقشان مرتبط باشد.

پیوندهای داخلی نه تنها برای جذب بازدیدکنندگان عالی هستند، بلکه برای موفقیت سئو نیز بسیار مهم هستند. این به این دلیل است که آنها به گوگل کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا کند و بفهمد، و همچنین به آن کمک می کنند تا بفهمد کدام صفحات مهم تر هستند.

مطالب خود را برای خواندن آسان کنید

ممکن است این یک ضرورت آشکار به نظر برسد، اما بیش از آنچه که باید نادیده گرفته می شود. مهم است که مطمئن شوید محتوای شما قابل خواندن و درک است . این به معنای نوشتن جملات واضح و مختصر است که به پاراگراف‌های کوتاه تقسیم می‌شوند و از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها برای شکستن بخش‌های طولانی متن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، هر زمان که مناسب باشد، باید از تصاویری مانند تصاویر و ویدیوها استفاده کنید، زیرا آنها می توانند به خوانندگان کمک کنند تا با محتوای شما درگیر شوند و بلوک های طولانی متن را از بین ببرند. می توانید از یک ویرایشگر عکس برای افزایش کیفیت تصاویر خود استفاده کنید و آنها را جذاب تر و حرفه ای تر کنید.

در نهایت، هدف این است که اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان سایت شما به یکباره با اطلاعات بیش از حد غرق نمی شوند و به راحتی می توانند آن را مصرف کنند.

استفاده از ماشین‌حساب‌های خوانایی یک راه عالی برای درک اینکه خواندن متن شما چقدر آسان یا سخت است.

ارضای هدف جستجو

هدف جستجو برای کاهش نرخ پرش شما یک عامل مهم است. وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند، هدف یا قصد خاصی در ذهن دارد. اگر بتوانید آن هدف را سریع و دقیق برآورده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها در صفحه شما باقی بمانند و حتی صفحات دیگر را در وب سایت شما کاوش کنند.

برای انجام این کار، با انجام تجزیه و تحلیل SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شروع کنید . این به شما کمک می‌کند نوع محتوایی را که Google قبلاً مرتبط با کلمه کلیدی جستجوگر شناسایی کرده است و اینکه چگونه می‌توانید محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً وجود دارد ایجاد کنید (این به شما در رتبه‌بندی سئو بین‌المللی و نتایج جستجو نیز کمک می‌کند)

علاوه بر این، مطمئن شوید که عناوین صفحه و توضیحات متا شما به‌طور دقیق محتوای هر صفحه را منعکس می‌کند تا کاربران کمتر در معرض ناامیدی قرار بگیرند.

از فهرست مطالب استفاده کنید

اگر محتوای طولانی مدت در وب سایت خود دارید، اضافه کردن فهرست مطالب می تواند راهی عالی برای جذب بازدیدکنندگان و کاهش نرخ پرش باشد. فهرست مطالب به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا سریعاً موضوعات مرتبط با آنها را شناسایی کنند - و مستقیماً روی بخش‌هایی که به آنها علاقه دارند کلیک کنند. در صفحه

از محتوای تعاملی استفاده کنید

محتوای تعاملی یک راه عالی برای افزایش تعامل کاربر و کاهش نرخ پرش است. با ایجاد آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، نظرسنجی‌ها یا بازی‌های تعاملی ، می‌توانید کاربران را به محتوای خود علاقه‌مند نگه دارید و آنها را تشویق کنید تا صفحات بیشتری را در وب‌سایت خود کاوش کنند.
برای سفارش طراحی سایت در گیلان و سئو سایت در گیلان به وب سایت محدثه خجسته سر بزنید

اعتبار خود را نشان دهید

معتبر بودن یک راه کلیدی برای ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان است. نظرات مشتریان، رتبه‌بندی‌ها و سایر شواهد اجتماعی را به نمایش بگذارید که نشان می‌دهد چقدر قابل اعتماد هستید. این به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در تعامل با وب‌سایت شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند و احتمال بیشتری برای ماندن در وب‌سایت شما داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.