10 نکته برای ایجاد یک وب سایت کاربر پسند

۳ بازديد

بنابراین، چگونه می توانید یک وب سایت کاربر پسند ایجاد کنید؟

با در نظر گرفتن شش عنصری که به تازگی به آنها اشاره کردیم، در اینجا ده نکته اضافی برای اطمینان از اینکه در مسیر درست قرار دارید آورده شده است.

1. طراحی وب سایتی را انتخاب کنید که کاربر را در اولویت قرار دهد

طراحی وب سایت این نیست که چه چیزی برای تیم شما راحت تر است. در عوض، باید سبکی را انتخاب کنید که کاربر و نیازهای او را در اولویت قرار دهد.

وقتی به این دیدگاه به عنوان یک هدف نهایی تغییر می‌کنید ، تشخیص مناطقی که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد یا تجربه کلی کاربر بهترین نیست را آسان‌تر می‌کند.

2. از زبان و لحن در دسترس استفاده کنید

نکته دیگر این است که از زبان و لحن قابل دسترس برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

این به چه معناست؟ اگر مشتریان شما عمدتاً به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند، ایده خوبی است که نسخه ای از وب سایت خود را به آن گویش ارائه دهید.

علاوه بر این، حفظ نگرش ها یا لحن های فرهنگی خاص در کلام شما نیز مهم است.

3. رنگ را با دقت انتخاب کنید

روانشناسی پشت انتخاب رنگ مسئله بزرگی است.

تقریباً از بدو تولد، مغز انسان آموزش دیده است تا رنگ‌های خاص را با ویژگی‌های خاصی مرتبط کند. به عنوان مثال، رنگ قرمز با خشم و رنگ سبز با پول مرتبط است.

هنگام طراحی یک وب سایت کاربر پسند، ترکیب رنگ هایی را انتخاب کنید که ارزش های برند شما را منعکس کند.

4. آن را ساده نگه دارید

خبر خوب در مورد UX این است که وب سایت ها برای طنین انداز شدن با بازدیدکنندگان نیازی به پیچیده بودن ندارند.

حتی صفحات ساده با اطلاعاتی که به راحتی قابل یافتن هستند به اندازه کافی کافی هستند تا شما را به عنوان یک رهبر در جایگاه خود قرار دهند و به مخاطبان هدف شما اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه دهند.

5. از اطلاعات خرد کردن استفاده کنید

این روزها، هیچ کس نمی خواهد پاراگراف ها و دیوارهای طولانی متن را بخواند. در عوض، از تقسیم اطلاعات به عنوان راهی برای تقسیم بصری بخش هایی از داده ها در وب سایت خود استفاده کنید.

به مثال نیاز دارید؟ ما این مقاله را به چندین زیرعنوان مختلف تقسیم کرده ایم تا خواندن آن را برای چشم آسان تر کنیم.

6. فرم های آنلاین را کارآمد کنید

کارایی فرم های آنلاین شما برای کاربرپسند بودن وب سایت شما مهم است. به هر حال، اگر کسی برای پر کردن آن وقت بگذارد، احتمالاً نیاز به پیگیری در زمان مناسب دارد.

اطمینان حاصل کنید که فرم‌های شما به اندازه کافی ساده برای سهولت استفاده، کارکرد صحیح و مسیریابی به شخص مناسب برای رسیدگی به درخواست - چه یک بارگیری خودکار، نماینده خدمات مشتری، عضو تیم فروش یا شخص دیگری باشد.

7. طرح بندی سایت خود را بهبود بخشید

اگر وب سایت شما قدیمی است یا چند سال است که آن را به روز نکرده اید، اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت کاربرپسند، بهبود طرح کلی است.

این به معنای گذراندن و شناسایی مناطقی است که فناوری‌های جدید و/یا نگرش نسبت به معماری وب‌سایت از زمان راه‌اندازی اولیه شما تغییر کرده است.

همچنین می توانید از طریق نظرسنجی از مشتریان فعلی خود بپرسید که چه بخش هایی از صفحه شما را محدودیتی برای تجربه بهتر می بینند.

8. ناوبری خود را منطقی کنید

داشتن وب سایتی که به راحتی قابل پیمایش باشد برای تجربه کاربر بسیار مهم است.

مطمئن شوید که ناوبری خود را به گونه ای منطقی کنید که برای اینکه مردم معمولاً اطلاعات یک وب سایت را جستجو یا دنبال می کنند منطقی باشد.

9. Mobile-Friendly را به خاطر بسپارید

نه تنها سازگاری با موبایل برای تجربه کلی کاربر بسیار مهم است، بلکه جزء بزرگی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز می باشد.

بازدیدکنندگان شما صفحه‌ای می‌خواهند که رندر خوبی داشته باشد و به راحتی در تلفن همراه پیمایش شود - اما گوگل هم همینطور. بنابراین مطمئن شوید که این یک اولویت در طراحی شماست.

10. روانشناسی را در ذهن داشته باشید

در نهایت، هنگام ساخت یک وب سایت کاربر پسند، مطمئن شوید که روانشناسی اولیه را در ذهن داشته باشید. عناصر خاصی وجود دارد که اکثر مردم هنگام بازدید از یک صفحه به آن عادت دارند.

برای مثال، پاورقی معمولاً شامل شرایط خدمات و اطلاعات خط‌مشی رازداری است ، در حالی که پیمایش در بالای صفحه قرار دارد.

اگر مطمئن نیستید که از کجا با این کار شروع کنید، نگاهی به صفحات مورد علاقه خود یا حتی سایت های رقیب بیندازید تا نحوه استفاده از معماری اولیه سایت را مشاهده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.